Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rik Launspach: 1953

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27190 door marjo
Rik Launspach: 1953 werd gestart door marjo
Nog geen verslag, dat komt morgen of overmorgen wel, maar alvast voor Sarah en andere geïnteresseerden een opmerking.

Of je het wel of niet wil aanschaffen, daar kan ik natuurlijk niets over zeggen. Wat wil je dat een boek allemaal heeft voor het op je plank mag staan?

Als je een boek wil met mooie zinnen, met poëtisch proza, met mooie taalvondsten, literatuur dus met kleine dan wel hoofdletter, dan kun je dit boek beter ergens lenen. Maar als een dramatisch meeslepend verhaal zoals je dat over de watersnood verwacht genoeg is, nou dan hou ik je niet tegen.

Er zullen kanttekeningen verschijnen in mijn verslag, maar het is een eerste boek, dus het is teveel gevraagd om een evenknie van 'De verdronkene' te verwachten...
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27193 door Sarah
Beantwoord door Sarah in topic Re: bericht
Je hebt het al weer uit? Wat lees jij toch ontzettend snel! Ben benieuwd naar je verslag. Over het wel of niet aanschaffen denk ik nog even na. Dat het geen hoogstaande literatuur zou zijn maar gewoon een goed verhaal had ik zelf ook wel gedacht. Dat was in ieder geval de reden waarom ik het in eerste instantie toch niet heb aangeschaft. Je moet altijd weer keuzes maken, he? Er zijn zoveel boeken en je kunt ze niet allemaal kopen.
Laatst bewerkt doorSarah.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27195 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het leest als een trein, en ik kan je ook zeggen dat ik vooral in het begin huishoudelijk werk erg verwaarloosd heb..

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27237 door marjo
Het verslag staat hier

www.leestafel.info/rick-launspach

Marjo

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27245 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik ben nu 'Het wassende water' op tv aan het volgen.

De dreiging van het water speelt aldoor op de achtergrond, maar ook hier zijn het de personages die tot nu toe belangrijker zijn.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27247 door marjo
Ik kan er het geduld niet voor opbrengen voor de televisie te gaan zitten, maar ik herinner me de serie van vroeger. En ik ken het boek natuurlijk. Ik denk dat de film van 1953 ('de storm') van eenzelfde soort is. Waarschijnlijk moet je het zo wel doen, anders kun je beter een documentaire maken.

Tijd voor maken pagina: 0.606 seconden