Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2021

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 5 maanden geleden #97070 door marjo
Leesuitdaging 2021 werd gestart door marjo
Het is tenslotte voor dit jaar, dus een nieuw bericht:

In de eerste week van de maand volgend op het thema dat we doen, kiezen we een boek.

Ik doe er ook iedere maand een boek uit mijn voorraad bij de oude voorraad wel te verstaan.

Ik ga een aantal - twaalf dus - uit de kast plukken en klaarzetten. Ja hoor, lijstje volgt.
Laatst bewerkt 5 jaren 5 maanden geleden doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden - 4 jaren 6 maanden geleden #97077 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Leesuitdaging 2021
Een deel van dat lijstje. Ik heb willekeurig, bijna blind gepakt en er zitten boeken bij waarvan ik denk:"waarom staan die er in vredesnaam?

Maar dan zijn ze straks wel weg, al of niet gelezen. Mocht ik ze niet lezen: voorraad genoeg.

Jeroen Olyslaegers - Wil - Wow! index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=11836

Florence Aubenas - De bodem van de pan ( index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=5&id=3635 )

Maria Angels Anglada -De vioolbouwer van Auschwitz ( index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=11926 )

*Anders de la Motte- [buzz] (gaat 'm niet worden. Boek kan weg.) Is nu deze: Guido van Heulendonk - Niemand uit België

index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=11832

Mariette Nollen - Steenrijk ( index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=2446 )

Deze wordt het niet. Nu ligt er Lien van Horen - Fluistering. ( www.leestafel.info/lien-van-horen , zie forum)

en de rest:

Carol Goodman - De zomergodin ( index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=11855 )

Steffie van den Oord -Oud was ik toen ik jong was ( index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=11757 )

J F Oltmans - Slot Loevestein (tjee, echt een oudje! en die ga ik niet helemaal lezen. index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=11925 )

* Edna O'Brien - Een wilde december is een ander boek geworden: Gregoire Bouillier - De raadselgast ( www.leestafel.info/gregoire-bouillier/5842-de-raadselgast )

Charles Aznavour - index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=12237

Pierre Lemaitre - Tot ziens daarboven ( www.leestafel.info/pierre-lemaitre )

En de maandboeken:

januari - Romain Puértolas - De kleine keizer is terug ( www.leestafel.info/romain-puertolas )

februari - Eva Vriend - Het nieuwe land ( www.leestafel.info/eva-vriend )

maart - Nooit meer wachten - Sarah van der Maas ( www.leestafel.info/sarah-van-der-maas )

april -Ton van Reen - De lichtverkoper ( www.leestafel.info/ton-van-reen )

Mei - Peter Wohlleben - Het verborgen leven van bomen ( www.leestafel.info/peter-wohlleben )

Juni - Jane Gardam - de dochter van Crusoe ( www.leestafel.info/jane-gardam

Juli - rivieren - Marthe Conway - De ondergrondse rivier ( index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=12101 )

Augustus - Hart - John Boyne - Wat het hart het verwoest ( index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=3&id=12139 )

September - bibliotheek - De bibliothecaresse van Auschwitz ( www.leestafel.info/antonio-iturbe )

Oktober - Handen - Marten Toonder - Dit loopt uit de hand ( www.leestafel.info/marten-toonder )

November - energie - Flix - Don Quichot, een modern stripverhaal. Geen verslag. Je moet er van houden denk ik.

December - Niets. Nou, zal ik dan maar niets lezen?

De eerste helft is klaar...eigenlijk de tweede ook...
Laatst bewerkt 4 jaren 6 maanden geleden doormarjo.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 5 maanden geleden #97121 door marjo
Kleine dagen van Bernard Dewulf blijk ik te hebben liggen. Dus dat wordt dan mijn keuze voor januari.
Laatst bewerkt 5 jaren 5 maanden geleden doormarjo.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97122 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Leesuidaging 2021
Heel mooi geschreven, maar niet iets dat je achter elkaar uit leest.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97125 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Leesuidaging 2021
Ik heb een e-book-exemplaar van de bibliotheek gedownload van Kleine dagen. Inderdaad hij schrijft prachtig merkte ik toen ik de eerste bladzijden eventjes las.

Dettie

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97128 door marjo
Mooi geschreven, ja. Maar niks voor mij. Ik ben met moeite tot pagina 50 gekomen, mijn grens tussen wel of niet doorlezen. Ik kijk nog wel of ik een ander boek kies.

Tijd voor maken pagina: 0.616 seconden