Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ellen Heijmerikx - Blinde wereld (debuut)

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden - 16 jaren 4 maanden geleden #30119 door dettie
Ellen Heijmerikx groeide op bij ouders die lid zijn van de Noorse Broederschap. Volgens de flaptekst is dit "een uiterst religieuze groepering die meent het enige ware geloof te belijden; de rest van de mensheid is blind en zal bij de terugkomst van Jezus onverbiddelijk terechtkomen in grote verschrikkingen. Wie uit de gemeenschap treedt, zal verstoten worden"

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/ellen-heijmerikx

Dettie
Laatst bewerkt 16 jaren 4 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30120 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
O jee..Heftig klinkt dat...

Met wat voor insteek lees je zo'n boek? (K' heb je verslag natuurlijk nog niet gelezen.)
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30121 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb het niet met een bepaalde insteek gelezen. Ik ontdekte pas achteraf dat de schrijfster zelf een soortgelijk leven had gehad.

Ik werd van het verhaal zelf een beetje akelig omdat het benauwde sferen opriep die ik ook wel kende, maar lang niet zo erg als de schrijfster meemaakte hoor. Ik vond het knap dat ze het toch zo kon verwoorden, met een zekere distantie. Het was toch wel een 'roman' vond ik. Maar wat is in dit geval een roman en wat is echt, vroeg ik mij af.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden - 16 jaren 6 maanden geleden #30528 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hier heb je dus zo'n boek, waarvan het verhaal mij helemaal niet aanstaat, maar dat goed geschreven is. Als ik me hier ook nog had gestoord aan de manier van vertellen had ik het niet uitgelezen. (Nou ja, als het geen debuut was geweest dus)

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/ellen-heijmerikx

Marjo
Laatst bewerkt 16 jaren 6 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30529 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik schrok even, dacht dat mijn verslag weg was, maar gelukkig het is er nog.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30530 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Je bedoelt dat je het boek inhoudelijk niet goed vindt Marjo?

Ik snap het geloof ik niet zo goed.

Het verhaal staat je niet aan maar het is goed geschreven.

Bij dit verhaal vind ik het erg moeilijk om te zeggen of het verhaal me wel of niet aanstaat. Het is een erg persoonlijk verhaal en het leven van deze 'Kieke' is natuurlijk altijd iets wat (een ongelovig) iemand niet aanstaat.

Maar omdat het goed geschreven is lees je verder...

hmmm daar kom ik nu toch vreselijk over aan het nadenken.

Je bedoelt dat als het in een soort non-fictie stijl geschreven was dan had je het dichtgeklapt?

Ik kom er niet uit. Is het het onderwerp dat je niet aanstaat?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.558 seconden