Michiel Klein Nulent - De tram van half zeven (debuut)

Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden - 16 jaren 7 maanden geleden #29757 door dettie
Voor mij een kanshebber voor de Academia debutantenprijs 2010.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/m-klein-nulent

Dettie
Laatst bewerkt 16 jaren 7 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30827 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik zeg het al: het is een verademing tussen al die autobiografische boeken, maar of dit nu een kanshebber is??

Jij noemt het verstild, en ja dat is het wel. Dat is mijn probleem. Ik zou het eerder statisch noemen.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/m-klein-nulent

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30832 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Als het boek net zo mooi is als jouw verslag Dettie, dan moet het wel op de shortlist staan.

Het klinkt in elk geval wel naar mijn smaak (gelukkig maar dat die verschillen, toch Marjo ;) ) Ik ga het in elk geval nog lezen!

Librije.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30833 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja, ik vond het een erg mooi boek en eigenlijk niet zo triest.

Alles liep zoals het liep. Nee statisch kan ik het niet vinden. Er is een spanning tussen het meisje en de man en dat wordt met veel inlevingsvermogen verteld. (vond ik hoor)

Dettie

die benieuwd is wat Librije er van vindt.
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30843 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat wachten we dan even af!

Bij mij blijft dit niet hangen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31753 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
'n Prachtig verhaal. Van de eerste tot en met de laatste bladzijde heb ik het boek in een adem uitgelezen. De auteur weet in eenvoudige woorden en zinnen een heel aangrijpend thema over te brengen.

Mooi ook qua opbouw: de "vleermuis" Osman fladderend in zijn avond en nachtwinkeltje, de plotselinge verschijning van de zestienjarige Isis en de omkeer in het verhaal wanneer Osman iets zeer emotioneels meemaakt.

'n Zeer goed debuut dat bij mij nog lang blijft hangen...sterker nog ik heb het al menig keer als tip aan verwoede lezers aangeraden.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.581 seconden