Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bohumil Hrabal: Al te luide eenzaamheid

Lees meer
22 jaren 3 weken geleden - 17 jaren 1 maand geleden #183 door marjo
Bohumil Hrabal: Al te luide eenzaamheid werd gestart door marjo
Een mooi dun boekje (handig in de trein) over de moderne maatschappij die nietsontziend voortschrijdt en en passant de mens vermorzelt..

Mooie taal, mooie stijl, humoristische en indrukwekkend.

Marjo

lees het verslag www.leestafel.info/bohumil-hrabal

Marjo
Laatst bewerkt 17 jaren 1 maand geleden doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jaren 3 weken geleden #185 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Marjo, het lijkt me een prachtig boek! Zucht, wat doe je me aan.

Je hebt het wel erg mooi verteld moet ik zeggen. Je wil weten hoe het voor die man is om tussen al die mooie werken in te zitten, hoe hij dat ervaart.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jaren 3 weken geleden #186 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Als ik het niet had "moeten" lezen, had ik dit boek nooit gelezen. Ik pak nooit zulke dunne boekjes en de voorkant is niet echt aantrekkelijk. Ik was ook huiverig: een Tsjechische schrijver??

Maar ik moest met de trein en geen van de andere boeken paste in mijn tas. Ik was eigenlijk op de eerste bladzijde al verkocht..

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jaren 2 weken geleden #216 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik kreeg net bericht dat het boek klaarligt bij de bieb.

Ga het morgenavond ophalen, ben heel erg benieuwd hiernaar.

Groetjes

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jaren 2 weken geleden #218 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja ik heb het boek! Ik dacht eerst, oh nee, het verkeerde boek want ze kwamen met een hele dikke pil aan zetten. Maar het was een bundeling van verhalen van Hrabal.

Het heet "Verpletterende schoonheid". Ook al zo'n mooie titel.

De eerste bladzijde is prachtig! Wat een mooi taalgebruik! Verder ben ik nog niet maar was even nieuwsgierig.

groetjes

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jaren 2 weken geleden #219 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Geniet ervan Bernadet, want het is uit voor je het weet..

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.639 seconden