Adriaan van Dis - De wandelaar (samenleesboek april 2007)

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden - 17 jaren 1 week geleden #14746 door dettie
Dit boek is het samenleesboek april geworden

“Ik geloof in de mens die er per ongeluk is en er het beste van probeert te maken.”

Het beste ervan maken is in het begin van het boek voor Mulder, een zestigjarige Nederlander die in Parijs woont, een eenzaam maar eenvoudig gebeuren.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/adriaan-van-dis

Janna
Laatst bewerkt 17 jaren 1 week geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15127 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht
Gisteren al aardig opgeschoten in het boek. Ik heb al vaak moeten lachen hoe de hond die man op sleeptouw neemt.

Groeten, kim
Laatst bewerkt doorkim.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15164 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Achtergrondinfo over boek en auteur in dit artikel over een optreden n.a.v. De Wandelaar in Vlissingen in de PZC.

In Zeeuws-Vlaanderen is zijn optreden uitverkocht (klopt Marjo: zeer kleine zaal). Maar uit het artikel begrijp ik, dat wie de kans krijgt in zijn/haar buurt, een interessante èn leuke avond tegemoet kan zien.

Lees maar.....

www.pzc.nl/extra/kunstencultuur/article1279007.ece

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15370 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht
En ik ben intussen uitgewandeld. Moet het nog even laten bezinken, maar vond het in ieder geval een boeiende tocht.

Twee kleine taalbedenkingen alvast:

Wat is een 'kohloogmeisje'? (pg 126, 2e regel) Ik begrijp het woord in de context wel, maar het staat niet in mijn woordenboek?

Het maffianummer gaf geen 'sjoege' (Pg 160, midden). Van dit woord had ik ook nog nooit gehoord, maar het stond wel in het woordenboek. Gewoon uit nieuwsgierigheid, is dit een typisch nederlands gezegde?

Groetjes, kim
Laatst bewerkt doorkim.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15371 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja sjoege is eigenlijk joods geloof ik maar het wordt in Nederland vaak gebruikt. Het betekent dat je net doet alsof je van niets weet, je reageert niet of er wordt niet gereageerd.

kohloogmeisje ken ik ook niet maar ik denk dat het een meisje is dat met een kohlpotlood haar ogen zwaar heeft aangezet, flinke zwarte randen om haar ogen heeft gemaakt met een kohlpotlood.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15372 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht

Dettie schreef : kohloogmeisje ken ik ook niet maar ik denk dat het een meisje is dat met een kohlpotlood haar ogen zwaar heeft aangezet, flinke zwarte randen om haar ogen heeft gemaakt met een kohlpotlood.


Ja, dat zou inderdaad heel goed kunnen! Stom dat ik daar niet aan gedacht heb...

Bedankt!

Groetjes, kim
Laatst bewerkt doorkim.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.768 seconden