Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bram Stoker's Dracula

Lees meer
22 jaren 2 weken geleden #221 door dettie
Bram Stoker's Dracula werd gestart door dettie
Aanvankelijk zag het er niet naar uit dat Dracula wereldwijd zo'n succes zou worden, al geloofde Bram Stokers moeder er heilig in: 'Geen enkel boek sinds Mary Shelly's Frankenstein is ook maar in de verste verte zo origineel en... zo angstwekkend als dat van jou.'

Lees verder...

www.leestafel.info/retailers.html
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jaren 2 weken geleden #225 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb gisteren gekeken naar de documentaire over Bram Stoker. Erg goed. In zijn leven stond hij bekend als de manager van de acteur Irving, en niet als de schrijver van Dracula. Vermoed word ook dat Irving Stoker de roem niet gegund zou hebben. Pas na de dood van Irving krijgt Stoker als schrijver bekendheid.

Geen echt prettig leven heeft die Stoker gehad. Altijd een beetje de underdog zowel ten opzichte van zijn vrouw als die Irving. Heeft iemand de documentaire ook gezien?

Bernadet

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #328 door akelei
Beantwoord door akelei in topic nee, wel de film
Bram Stoker's dracula is een van de mooiste dracula-verfilmingen die ik heb gezien. Mooie jurken, mistige kastelen, prachtige muziek.
Laatst bewerkt doorakelei.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden - 21 jaren 11 maanden geleden #329 door dettie
Ik denk dat je het in de uitvoering van Francis Ford Coppola bedoelt? Dat moet de allermooiste verfilming zijn tenminste. Ook heel erg naar het boek zelf, terwijl andere regiseurs er nog wel eens wat bij verzonnen. Wel triest eigenlijk voor die Stoker, veel roem heeft hij niet gekregen tijdens zijn leven voor dit boek, kwam pas daarna.

Ik heb alleen ooit een persiflage op Dracula gezien. Was erg hilarisch maar geen aanrader!

Bernadet
Laatst bewerkt 21 jaren 11 maanden geleden doordettie.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #330 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
dat wil ik zien een hilarische dracula :lol: :lol: :lol: ik denk (fantaseer) dat hij de meisjes dan niet aan het schrikken maakt maar hen zich laat doodlachen om hun bloed te kunnen drinken. :lol: :lol: :lol: ja mijn fantasie slaat weer (nogal eens) op hol
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #331 door dettie
Nou je zit er niet ver naast Inge! Iedereen nam Dracula absoluut niet serieus!

Tijd voor maken pagina: 0.541 seconden