Hermann Hesse - Peter Camenzind

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9621 door Roel
Hermann Hesse - Peter Camenzind werd gestart door Roel
Zoals in het voorjaar of was het eind vorig jaar?, aangekondigd het herlezen van Herman Hesse's oeuvre.

Peter Camenzind is het meteen succesvolle debuut van de levensworstelaar Hesse geweest. Wie gevoelig is voor poetische kracht moet wel voor de bijl gaan als die de eerste bladzijde onder ogen krijgt.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/hermann-hesse

rotor
Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9698 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Dit boek wil ik beslist lezen, Roel.

Ben nu bezig "Narziss en Goldmund" te herlezen.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9716 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hoi Tiba,

Narziss und Goldmund staat natuurlijk ook op mijn herleesprogramma, maar ik lees de romans in de juiste volgorde, om de ontwikkeling van Hesse te kunnen zien. Parallel lees ik ook een Hesse biografie van Ralph Freedman die me tot nog toe uitstekend bevalt.

Misschien nog niet gezien, maar ik heb ook al een bespreking van Unterm Rad hier geplaatst en Gertrud, zijn derde roman volgt snel, want die heb ik net uitgelezen. De bedoeling is om van alle Hesse's romans, zodra ik ze herlezen heb, hier een bespreking van te plaatsen. Als volgende is Rosshalde aan de beurt. Een roman uit 1914. Daarna komen achtereenvolgens Demian (1919), Steppenwolf (1927), Narziss und Goldmund (1930) en Das glassperlenspiel (1942).

Maar Hesse heeft ook tientallen korte verhalen geschreven, sprookjes, natuurlijk gedichten en niet vergeten zijn essays, naast zijn recensies van boeken van de wereldliteratuur en de tienduizenden brieven! Hesse was een productief schrijver.

tiba schreef : Dit boek wil ik beslist lezen, Roel.

Ben nu bezig "Narziss en Goldmund" te herlezen.

Groetjes. Tiba.

Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9779 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Heb nu Peter Camenzind geleend in de bib. an er nog niet direct in beginnen (eerst nog een anderboek). Binnenkort dus wel.

Groetjes.Tiba.

P.S. Narziss en Goldmund is uit. Heel mooi!
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9788 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Er staan drie Hesse's hier in de kast:De Steppewolf, Narziss & Goldmund en Peter Camenzind.

Ze liggen nu, alledrie, op de stapel: actueel te lezen boeken!

pfff, groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9789 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het is niet bij te houden hè Irene!! Ik heb het al opgegeven..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.548 seconden