Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Joanne Harris - Chocolat

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden - 17 jaren 2 weken geleden #373 door dettie
Joanne Harris - Chocolat werd gestart door dettie
Door de enthousiaste verhalen van Marjo over deze schrijfster heb ik uiteindelijk na lang wachten een boek van haar te pakken weten te krijgen via de bibliotheek. Als al haar boeken zo zijn dan begrijp ik waarom ze altijd uitgeleend zijn.

Voor het verslag klik: www.leestafel.info/joanne-harris

Bernadet
Laatst bewerkt 17 jaren 2 weken geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #375 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik ben nu Bramenwijn van haar aan het lezen en het leuke is dat het plaatsje en bepaalde personen uit Chocolat ook in dit boek weer voorkomen.

Ik zou Chocolat echt gaan lezen Marjo, je geniet er van denk ik.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #377 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Heb het al uit, Bernadet...

Het enige wat ik jammer vond is dat ik de verfilming al twee keer gezien heb, en dat die filmbeelden steeds voor de letters schoven.

En natuurlijk klopt het filmverhaal niet met het boek, ook jammer. Maar verder is het weer genieten geweest, ik heb het niet voor niets in een dag uitgelezen.!

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #378 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Jij bent ook lekker actief geweest: twee verslagen, en allebei van boeken die ik net gelezen heb! Zal ik in het vervolg jou de verslagen laten maken, kan ik lekker lezen! (Grapje!)

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #379 door dettie
ha dat had je gedroomd! Dan kom ik niet meer aan m'n titels! Maar het mocht wel eens, het was aldoor eerder andersom, jij las... maakte het verslag en dan kwam ik er achteraan schuiven!

Helaas Bramenwijn ken je al en dat wordt m'n volgende verslag!

Tenzij je zit te wachten op het verslag van Mank van Brusselmans! Ben je toch zo'n fan van! Je Zegt het maar hoor! :D

Bernadet

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #380 door dettie
Maar om even terug te komen op Chocolat wat een heerlijk boek is dat he. Ik vond die oude vrouw zo geweldig met haar rode onderjurk! En Roux, hij komt ook voor in Bramenwijn.

En die pater met zijn gesprekken tegen "vader" toch nog een onverwachte draai kwam ook daarin. Ik zag gelijk weer een beetje de starre tijd van vroeger, hoewel het in mijn jeugdjaren niet zo extreem was. Maar toch dat in de gaten houden van elkaar, gaat die wel naar de kerk, leeft die wel naar het geloof enz. Ontzettend star ook.

De man met zijn hond was ook enorm goed neergezet. Nou ja, het is dus gewoon dat ik genoten heb van dit boek. Dat wilde ik nog even kwijt uit pure enthousiasme!

Bernadet

Tijd voor maken pagina: 0.577 seconden