Thema november 2023 - Radio en televisie

Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #106719 door dettie
Thema november 2023 - Radio en televisie werd gestart door dettie
Zowel de radio als de televisie zijn niet meer weg te denken terwijl ik het televisieloze tijdperk ook nog kort heb meegemaakt.

Mijn moeder was fel tegen een tv, dat zou onze geest afstompen.

De radio was leuk, we luisterden hoorspelen, heerlijk!

Maar deze maand dus als thema Radio en televisie, elke dag een nieuw boek.

Hopelijk genieten jullie ervan

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

2 jaren 7 maanden geleden #106720 door
Net gisteren was er op de Vlaamse staats-tv een nieuwsitem over 70 jaar nieuwsuitzendingen op de Vlaamse tv.

De eerste nieuwsuitzending ooit was op 31 oktober 1953. Toen vonden de eerste reguliere tv-uitzendingen van de openbare omroep in België plaats. Er waren dus wel al uitzendingen geweest, maar alleen maar experimenteel, naar aanleiding van belangrijke gebeurtenissen zoals de kroning van koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk op 2 juni 1953. Het lijkt dus ook nogal erg op de royals gericht te zijn geweest.

De uitzending werd verricht door het Nationaal Instituut voor de Radio-omroep (NIR), en nog niet door de BRT.

Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #106721 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema november 2023 - Radio en televisie
Bijzonder hè dat het uiteindelijk zo'n niet meer weg te denken medium is geworden. Wij kregen pas heel laat tv, eind jaren zestig. We mochten soms bij de buren kijken.

Ik weet nog wel dat mensen voor een etalage stonden om tv te kijken. Inderdaad vaak nieuws. Nog geen echte uitzendingen.

Dettie

2 jaren 7 maanden geleden #106722 door
Je ziet dat soms nog een stipverhalen uit die tijd: mensen die naar tv's in etalages kijken.

En mijn ouders vertellen ook verhalen van mensen die bij de buren gingen kijken.

Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #106728 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema november 2023 - Radio en televisie
En intussen hoor ik van steeds meer mensen dat ze geen televisie meer hebben. Ik kijk ook niet.

2 jaren 7 maanden geleden #106731 door
Meestal wordt dan een alternatief via internet gebruikt, maar echt weg is het eigenlijk niet. Wat vermindert, is het "lineair kijken", dus kijken op het moment dat het wordt uitgezonden.

Tijd voor maken pagina: 0.554 seconden