Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94148 door dettie
Elke dag een nieuw boek rond het thema geluk -en ongeluk- inhoudelijk of in de titel van een boek

Hopelijk brengt het veel geluksmomenten :D

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94152 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Hele goede keuze, Dettie! Zeker na het vorige thema, dat toch veel over vechten ging.

Laten we nu de strijdbijl begraven, en genieten van de kleine dingetjes: vanmorgen zwermen boerenzwaluwen gezien, daar kan ik echt van genieten!

En klaprozen...

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94154 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
O ja, die boerenzwaluw! Daar word ik zo blij van, ik zag hem van de week ook, één, geen zwerm maar toch...

Ook voor het eerst een witte ooievaar gezien, ik had gek genoeg wel de vrij zeldzame zwarte ooievaar al ene keer gezien, maar nu dus de witte, prachtig!

Dettie

die haar geluk niet op kon haha

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94165 door dettie
De gelukkige familie

Herman Robbers

Croes leidt een grote drukkerij die wordt platgelegd door stakingen. Zijn onzelfstandige vrouw Emma wil liever niets van zakelijke zorgen weten en koestert zich in de knusse illusie van een gezin dat leeft in harmonie en economische luxe. Ieder voor zich hebben hun kinderen dromen en verlangens over de toekomst en moeten ze de confrontatie met hun ouders, met de harde werkelijkheid en met zichzelf aangaan. De Amsterdamse grachten tijdens het klassenconflict aan het begin van de vorige eeuw vormen het sfeervolle decor van dit schitterende boek.

Herontdekking van vergeten meesterwerk. De gelukkige familie is een klassieke familieroman van formaat, breed en meeslepend van opzet, zoals we verder eigenlijk alleen kennen van Louis Couperus. Weinig schrijvers bewegen zich zo moeiteloos tussen wat mensen innerlijk beroert en wat ze uiterlijk met elkaar delen als Herman Robbers. Meer dan honderd jaar later zijn de knap ingevoelde psychologie, de sterke dialogen, het zorgvuldige tijdsbeeld, de handeling die de karakters bijlicht en de tekst tot het eind toe spannend houdt, een grote verrassing.

ISBN 9789086410811 | Paperback | 369 pagina's | Auteursdomein | maart 2016

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94166 door dettie
Citaat van de dag

Minuten-geluk

Ik zit, m’n benen bunglend, op de waterkant

En in een bootje hoor ik ginds een tango spelen;

Verdomd! Ik wist niet dat er in dit land

Nog zoveel aards geluk viel weg te stelen.

Eén van de gedichtjes uit Tien gedichtjes van Gerard Kornelis van het Reve voor Christina Amende:

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94177 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Een paar weken geleden heb ik wel een gewone ooievaar gefotografeerd, met een rat in z'n snavel. Helaas was de boomstam naast de ooievaar iets scherper dan de ooievaar. De volgende dag zag ik 'm weer, maar ook nu stond er een boom in de weg. Daarna heb ik 'm niet meer gezien, terwijl ik juist dacht dat ik de klok op 'm gelijk kon zetten.

Tijd voor maken pagina: 0.612 seconden