Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema april 2020 - Boeken soldaat maken (thema soldaat)

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #93852 door dettie
Dit jaar is het 75 jaar geleden dat Nederland bevrijd werd. Vanwege het Coronavirus zal het nauwelijks gevierd worden, vandaar maar een maand aandacht op Leestafel voor alle bevrijders en voor de soldaten die in gebieden ingezet worden om vrede te bewaren of hulp moeten bieden bij calamiteiten.

Omdat de bevrijding normaal gesproken al begin mei gevierd wordt, heb ik dit thema maar in de maand voorafgaand genomen. Eind mei is de hele viering vaak alweer vergeten.

Dus elke dag een nieuw boek met het thema soldaat.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #93853 door marjo
Dan denk ik dat er hier ook een lijst gaat komen...de afgelopen maand viel dat - gelukkig - mee.

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #93854 door dettie
Ja zou zomaar eens kunnen Marjo

Dettie

6 jaren 2 maanden geleden #93857 door
Dan kan Erich Maria Remarque - Van het westelijk front geen nieuws niet ontbreken.

Ik denk ook nog aan K. Norel - Engelandvaarders

Hij heeft ook nog een paar andere boeken over WO2 geschreven, maar daar weet ik de titels niet van.

En om bij WO2 te blijven

Das Boot

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #93859 door dettie
Het gaat om het woord/thema soldaat Renate. Niet om oorlog, hoewel dat denkelijk wel mee zal spelen, maar deze keer gaat het dus om het persoon, de soldaat. Vooral omdat het 75 jaar geleden is dat Nederland bevrijd werd en het waarschijnlijk de laatste jaren zijn dat er veteranen bij kunnen zijn om de bevrijding te vieren.

Maar wel lief dat je gelijk titels roept.

Dettie

6 jaren 2 maanden geleden #93860 door
Het zijn wel boeken die over soldaten gaan.

Tijd voor maken pagina: 0.603 seconden