Audrey Niffenegger - De vrouw van de tijdreiziger

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden - 15 jaren 5 maanden geleden #2428 door dettie
Dit was de uitslag van de poll

De leesclub - Elizabeth Nobel (0) 0%

De Jane Austen leesclub - Karen Joy Fowler (1) 9%

De vrouw van de tijdreizger - Audrey Niffenegger (3) 27%

Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht - Mark Haddon. (1) 9%

Taal zonder mij - Kristien Hemmerechts (0) 0%

Wolkenatlas - David Mitchell (2) 18%

Lotte Weeda - Maarten 't Hart: (1) 9%

Joe Speedboot - Tommy Wieringa (0) 0%

Sonny boy - Annejet van Zijl (1) 9%

Zomerhitte - Jan Wolkers (0) 0%

Siegfried - Harry Mulisch (0) 0%

De Joodse Messias - Arnon Grunberg (0) 0%

'Knielen op een bed violen - Jan Siebelink (2) 18%

De nieuwe man -Thomas Rosenboom. (1) 9%

Ik ben er wel blij mee. Ik wilde het boek heel graag lezen

Marjo heeft het al gelezen en haar verslag staat hier

www.leestafel.info/audrey-niffenegger

Dettie
Laatst bewerkt 15 jaren 5 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2508 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik ben in "de vrouw van de tijdreiziger'begonnen, en nu op bladzijde 40 ofzo,

en het gevoel "waar ben ik nu dan toch in terecht gekomen"

en "ja maar hoe zit dit dan precies in elkaar "wisselen elkaar achter elkaar af.

Ik ben heel benieuwd welke kant het verhaal en mijn uiteindelijke mening erover op gaat gaan.

Wordt vervolgd dus,

Groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2509 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha Wil, ik ben ook begonnen.

Ik moest even wennen aan de sprongen in de tijd. De titels zijn erg belangrijk. Henry is 36 bijv. Langzamerhand valt het meer op zijn plaats vind ik.

Ik ben nu op blz. 79.

Ik ben ook benieuwd welke kant het op gaat.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2511 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Oke, dan is het goed,

het went nu al een beetje maar het eerste stuk was ik echt in staat van verbijstering..wat is dit????

Ben ook wel heel benieuwd hoe het verder gaat, dus het pakt wel.

de gedachte dat je jezelf in de toekomst tegen kunt komen is wel erg intrigerend, daar loop ik in de loop van de dag wel steeds aan te denken, hoe dat zijn zou, en hoe het was geweest als ik mezelf toen ik 15 was, ik noem maar wat, had gezien als hoe ik nu ben.

Groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2518 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
De vrouw van de tijdreiziger

Geen hoogstaande literatuur, maar wel een mooi boek. De eersteling van Audrey Niffenegger, een Amerikaanse.

Het is in wezen een liefdesverhaal, over een man en een vrouw die veelvuldig van elkaar gescheiden worden zonder dat ze er iets aan kunnen doen.

De manier waarop is wel erg apart: de man in kwestie is een tijdreiziger: te pas en te onpas verdwijnt hij uit zijn huidige leven met achterlating van een stapeltje kleren en verschijnt in zijn nakie op een ander tijdstip, meestal in het verleden van de liefde van zijn leven. Hierdoor heeft Clare haar toekomstige man al ontmoet toen ze zes was, en vele malen daarna. Maar als ze elkaar in hun echte leven ontmoeten, weet Henry daar niets van, het moet voor hem nog gebeuren immers.

Het boerk is fragmentarisch van opzet, het perspectief wisselt steeds: afzonderlijk vertellen Clare en Henry over hun ervaringen, en ook heden en verleden wisselen nogal eens. Omdat de hoofdstukken voorzien zijn van data en een aantekening over hoe oud Clare en Henry zijn op dat moment, is alles heel goed te volgen.

Grappig en ontroerend, zo'n 400 pagina's leesplezier. En wie weet ook nog ooit een zwijmelfilm, het staat al op de nominatie voor een verfilming met Brad Pitt.

ISBN: 90 6974 601 8, Paperback, 512 Blz.

Marjo

Als je de lijn van dit boek volgt, dan weet je dat je toch eigenlijk niets kan veranderen ( nou ja, een beetje dan) en dan is het best wel een aardige gedachte dat je terug kan om naar jezelf te kijken..

het zou vast meer zelfkennis geven!
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2536 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik ben nu op blz. 219 en ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ik snap het allemaal niet zo. Ook mis ik heel erg de humor in dit boek. In feite is het toch een komisch gegeven dat iemand constant naakt ergens verschijnt. Maar alles is zo serieus... Ik weet ook niet of ik Henry een sympathiek mens vindt. Maar wie weet wat er nog komt.

Hoe vinden jullie het tot nu toe?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.579 seconden