Thema maart - 1, 2, 3 etc

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #43715 door dettie
Thema maart - 1, 2, 3 etc werd gestart door dettie
berdine heeft opnieuw een hurazenstukje geleverd, allemaal boektitels van 1 t/m 31!!

Ik had zelfs bij het cijfer 1 de keus uit vier titels te weten

1) Ik lieg maar één keer - Judy Blundell (vanaf 14 jaar)

1) Leven van 1.- per dag - Kath Kelly

1) Het leven uit een dag - A.F.Th . van der Heijden

1) Een familie, acht tragedies - Aischylos, Sophocles en Euripides

Ik heb de eerste genomen omdat die me heel mooi leek.

Leven van 1 euro per dag heb ik gelezen en dat was best een leuk boek, viel me tenminste erg mee.

Veel plezier met de boeken deze maand

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #43722 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema maart - 1, 2, 3 etc
Tjee, Berdine, verveel je je of zo???

(hindert niet, hoor, het zijn heel aparte thema's, dus boeken!)

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #43727 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema maart - 1, 2, 3 etc
Uitdagingen, Marjo. uitdagingen...... :mrgreen:

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #43728 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema maart - 1, 2, 3 etc
Ik lieg maar één keer

Judy Blundell

Het is eind jaren veertig van de 20e eeuw. De 15-jarige Evie experimenteert met lippenstift en chocoladesigaretten. Haar stiefvader Joe is teruggekeerd uit Europa waar hij voor de geallieerden heeft gevochten. In korte tijd bouwt hij een bloeiend bedrijf op. Kort voordat de zomervakantie eindigt, neemt Joe zijn vrouw en Evie mee naar Florida op vakantie. Daar komen ze Peter tegen, een kameraad van Joe uit de oorlog. Evie wordt verliefd op de knappe Peter, maar al snel blijkt dat Peter en Joe nog een oude rekening te vereffenen hebben. Evie wordt ineens snel volwassen en moet kiezen tussen gevoel en verstand.

De Tweede Wereldoorlog speelt een belangrijk rol in deze jeugdroman waarin Evie geconfronteerd wordt met dilemma's als goed en fout, loyaliteit en familiegeheimen. Een oorlog die ver weg leek, woedt ineens binnen haar leventje. Als lezer kruip je volledig in de huid van Evie. Je voelt haar wanhoop, twijfel en verdriet en kunt bijna meebeslissen met de keuze die ze gaat maken. Hoewel het verhaal meer dan een halve eeuw geleden speelt, zijn de thema's universeel. De auteur ontving voor deze jeugdroman de National Book Award.

Vanaf ca. 14 jaar.

recensie Hannie Humme

ISBN 9789048802852 Hardcover 287 pagina's | Dutch Media Uitgevers | januari 2010

Vertaald door Aimée Warmerdam

Morgen een nieuw boek met dit thema

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #43729 door dettie
Citaat van de dag

Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.

Johan Cruijff

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #43734 door dettie
Twee honden

Richard Adams

Twee honden weten te ontsnappen uit een Research Centrum waar proeven op dieren worden genomen. Ze zijn er erbarmelijk aan toe. De grote zwarte Rauwf heeft een traumatische angst voor water, na de verdrinkingsproeven die hij heeft doorstaan. Snitter, de zwart-met-witte terriër, is neurotisch geworden door een ingreep in de hersenen. Zij leven als wilde dieren - een voortdurend dilemma voor dieren die niet zonder mensen kunnen.

De plaatselijke bevolking reageert geschrokken op de schapendoders en kippendieven, maar hun ontsnapping wordt een landelijke zaak wanneer de vrees wordt uitgesproken dat zij met builenpest zijn besmet. De drijfjacht op de 'pesthonden' wordt door Richard Adams afwisselend bitter ernstig en bijtend satirisch beschreven.

ISBN 90-274-7079-0 paperback 442 pagina's | Uitgeverij het Spectrum | april 2011

Vertaling Pon Ruiter

Tijd voor maken pagina: 0.536 seconden