Michael Connelly-De Lincoln advocaat samenlb aug/sept 2010

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Michael Connelly-De Lincoln advocaat samenlb aug/sept 2010

Bericht door Dettie »

Alvast een item geopend.

Veel leesplezier!

Dettie
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik heb hem in ieder geval binnen! Zojuist opgehaald van de bieb. Ik ben nu nog bezig in een gruwelijk goede Franck Thilliez en dan komt er een gewetenskwestie: ga ik een ringboek lezen van bookcrossing of duik ik in dit spannende boek :D . In ieder geval gaan ze alletwee mee naar de camping dit weekend.....

Joanazinha
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik had het ook binnen, maar mijn dochter neemt het boek eerst mee op vakantie.
Joanazinha

Vandaag in begonnen en ik ben halverwege. Nagelbijtend spannend.....
Joanazinha

En hij is uit. Goede keus voor nominatie irene!! Ik heb er een nieuwe schrijver bij ontdekt (och gutteguttegut; en ik had nog niets te lezen zullen we maar zeggen :? ).
Verslag volgt z.s.m.

Joanazinha
irene

Bericht door irene »

Vandaag in begonnen en ik ben halverwege. Nagelbijtend spannend.....
Tjé wat een snelle lezer ben jij. Ik heb het boek gisteren alvast op mijn nachtkastje gelegd, als ik in bed lees bijt ik nooit nagels ;) .

Ben nu wel erg nieuwsgierig....

irene
Marjo

Bericht door Marjo »

Misschien had ik het kunnen weten als ik beter gelezen had waar het boek over ging. Het is dus niet mijn soort boek en ik heb het al weer ingeleverd.

Ik vind het een soort Grisham-boek, en daar vind ik ook niets aan. Ik hou niet van het advocaten- of rechterwereldje.

Daarna heb ik een thriller gepakt die gaat over een seriemoordenaar, en die vind ik dus wel hemeltergend spannend!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Hè wat jammer nou. Het lijkt wel of jullie het nooit eens zijn wat betreffend spannende boeken.
Ik hoop altijd op een discussie van waarom wel goed, waarom niet goed. Wat de een wel aantrekkelijk in het boek vindt en de ander niet juist omdat de smaken zo verschillen.
Maar ik ben bang dat de smaken té ver uit elkaar liggen.
Heeft het nog wel zin om door te gaan met samen spannende boeken lezen?

Dettie
Joanazinha

Dettie schreef:Maar ik ben bang dat de smaken té ver uit elkaar liggen.
Heeft het nog wel zin om door te gaan met samen spannende boeken lezen?Dettie
Tja, daar ben ik ook bang voor helaas. Ik vind het ook steeds lastiger om boeken voor te dragen omdat ik weet dat met name Marjo en ik zeer afwijkende ideeën hebben over wat wij goede thrillers vinden. Dat is helelmaal niet erg, integendeel! Maar het wordt wel moeilijk om 'geschikte' boeken te vinden die we allemaal toch in ieder geval graag willen (uit)lezen.
Daarom kan ik me je vraag voorstellen Det. Ik zou het jammer vinden, aan de andere kant: verslagen van wat wij lezen krijg je toch wel ;) , dus wat dat betreft krijgt de site zijn aanvulling wel. Dus ik vind het geen straf om te stoppen.
Marjo

Bericht door Marjo »

Geen straf, dat niet. Maar aan de andere kant komen er toch heel af en toe wel boeken voorbij die ik anders niet gelezen zou hebben en die ik dan weer wel kan waarderen!
We doen de volgende keer gewoon een boek dat ik zelf voorstel? Ha ha, dan moet ik het wel lezen toch!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

We doen de volgende keer gewoon een boek dat ik zelf voorstel? Ha ha, dan moet ik het wel lezen toch!
Grapjurk haha, maar daar gaat het niet om toch? Het gaat er om dat je samen boeken leest en daarover van gedachten wisselt. Wie het boek voorstelt maakt niet uit. Maar het is gewoon dat jullie zo enorm verschillen van smaak dat er geen discussie of gedachtenwisseling volgt. Dan kun je niet zo goed ieder voor zich een boek lezen en hier melding ervan maken, dat komt dan op hetzelfde neer.

Het is nu steeds zo dat er niets gebeurt met het samenleesboek. De een vindt het goed, de ander slecht en dat is het. Dus waarom zou je dan de moeite nemen een samenleesboek te kiezen vroeg ik mij af.

Dettie
die helaas geen thrillers leest.
Marjo

Bericht door Marjo »

Nou ja, maakt me niet uit verder. Maar Joanazinha en ik zijn niet helemaal de enigen hier. Irene leest toch ook mee als ze kan?
Joanazinha

Dettie schreef:
Grapjurk haha, maar daar gaat het niet om toch? Het gaat er om dat je samen boeken leest en daarover van gedachten wisselt. Wie het boek voorstelt maakt niet uit. Maar het is gewoon dat jullie zo enorm verschillen van smaak dat er geen discussie of gedachtenwisseling volgt. Dan kun je niet zo goed ieder voor zich een boek lezen en hier melding ervan maken, dat komt dan op hetzelfde neer.

Het is nu steeds zo dat er niets gebeurt met het samenleesboek. De een vindt het goed, de ander slecht en dat is het. Dus waarom zou je dan de moeite nemen een samenleesboek te kiezen vroeg ik mij af.

Dettie
die helaas geen thrillers leest.
Oh, wat die discussie betreft; dat hoeft voor mij niet per sé. Daar vind ik thrillers ook vaak niet de geschikte boeken voor. De meeste thrillers zijn niet echt literair te noemen waarover veel te disucssiëren valt.
Het samenleesboek vind ik leuk omdat je, net wat Marjo zegt, dan op titels komt die je anders misschien niet direct zou pakken. Nieuwe schrijvers ontdekken is altijd leuk.
Dus wat dat betreft vind ik het prima om door te gaan met het selecteren van het spannende samenleesboek. Maar ik zal er niet om treuren wanneer het afgeschaft wordt (of klinkt dat te negatief? Zo bedoel ik het absoluut niet Dettie; je kent me wel een beetje).

Joanazinha
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik heb altijd in mijn hoofd dat thrillers (alsof ik er zoveel gelezen heb) een heel spannend plot hebben en dat je de afloop ziet aankomen of niet. Dat je het goed of slecht geschreven vindt qua spanningsopbouw. Dat je verrast bent van oh was het dié.

Maar ik ben meer een detectivelezer heb ik ontdekt, als ik al zo'n soort boek lees tenminste. Agatha Christie en Pater Cadfaell, zoiets dus. Daardoor verwachtte ik denkelijk ook discussies over de boeken. Maar thrillers zijn dus anders?

Maar als ik het goed begrijp willen jullie het samenleesboek toch houden?

Dettie
een nitwit wat spannende boeken betreft.
irene

Bericht door irene »

Als ik tijd heb lees ik gewoon de spannende samenleesboeken mee hoor!
Wij waren er even een weekje tussenuit, vandaar deze late reactie.
Ik ben nu bezig in de Lincolnadvocaat en zit nu op de helft van het boek: goed geschreven en goed opgebouwd verhaal, ik vind het wel wat hebben!

irene
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ha irene, ik miste je overal al.
Als je het maar een lekkere week hebt gehad dat is het belangrijkste!

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

We houden het er maar gewoon in!
Joanazinha

Marjo schreef:We houden het er maar gewoon in!
Afgesproken!
irene

Bericht door irene »

We houden het er maar gewoon in!
Prima!
Overigens heb ik de Lincolnadvocaat zojuist uitgelezen. Gelukkig zijn mijn nagels heel gebleven, alleen heeft het verhaal een flink stuk van mijn broodnodige nachtrust gekost :lezen:
Het boek heeft m.i. alles in zich, het is zelfs meer dan een legathriller, het is goed en met heel veel psychologische en sociologische diepgang geschreven. Michael Connelly bewijst met de Lincoln advocaat dat hij een superklasse schrijver is.
Het verhaal is goed opgebouwd, de spanning neemt bladzijde voor bladzijde toe en het einde is zeer verrassend. Ik heb op en top genoten van Mickey...de Lincolnadvocaat en zal bij gelegenheid eens uitkijken naar ander werk van Connelly!

irene
Joanazinha

Oeps! Ik merk dat ik geen reactie heb gegeven van dit samenleesboek en ik heb het boek al terug gebracht naar de bieb zonder er aantekeningen over te maken.
Je ziet Dettie, ik laat wat steekjes vallen :? . Ik weet nog wel dat ik het, net als irene, een supergoed boek vond waar ik geweldig van heb genoten. Ook voor mij is deze schrijver een nieuwe auteur om in de gaten te houden!
Plaats reactie