Rohinton Mistry - Familiekwesties

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Marjo

Rohinton Mistry - Familiekwesties

Bericht door Marjo »

Na 'Een wankel evenwicht' dat mij zeer boeide, kocht ik jaren geleden dit boek, en het bleef in de kast staan tot nu.
Opnieuw een boeiend verhaal over het leven in India.

Familiekwesties speelt zich af in het overbevolkte en politiek corrupte Bombay van de jaren negentig. Mistry beschrijft op boeiende en overtuigende wijze de lotgevallen van een Parsi-familie. Met humor en meeslepende stijl creëert hij een wereld waar het lot danst met de vrije wil.
Nariman Vakeel is een 79-jarige weduwnaar en hoofd van een kleine, met elkaar in de clinch liggende, familie. Hij leeft met zijn twee stiefkinderen in zijn eens zo statige woning. Hij lijdt aan de ziekte van Parkinson en wanneer hij zijn enkel ook nog eens breekt, willen zijn stiefkinderen van hem af. Uiteindelijk wordt hij gedwongen om bij zijn dochter, Roxana, haar man, Yezad, en hun twee zonen in te trekken. Narimans aanwezigheid in het huishouden wordt niet op prijs gesteld. Het huis, dat hij voor ze gekocht had, is zeker niet de idyllische veilige haven die hij zich had voorgesteld. Wanneer de spanningen toenemen, besluit Yezad op slinkse wijze de zaken in eigen hand te nemen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Rohinton Mistry - Familiekwesties

Bericht door Dettie »

Hee verrassend, meestal hou je niet zo van boeken die zich ver van huis afspelen. Is het net zo'n dikke pil als Een wankel evenwicht?
Ik weet dat ik dat boek (Een wankel evenwicht) heel graag wilde lezen, maar ook, heel kleine lettertjes. Kwam er daardoor niet door.

Dettie
Marjo

Re: Rohinton Mistry - Familiekwesties

Bericht door Marjo »

Ruim 400 pagina's, maar qua kleine lettertjes valt het wel mee. De boventoon van het verhaal is niet 'het verre', maar de problemen van een familie. Dat zou zich hier ook zomaar af kunnen spelen. Hoe ga je om met je vader die hulp nodig heeft. Er is geen sprake van een opvang buitenshuis zoals we hier kennen, maar veel meer verschil is er eigenlijk niet.
Plaats reactie