Gummbah - Net niet verschenen boeken

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
berdine

Gummbah - Net niet verschenen boeken

Bericht door berdine »

Samenvatting: Naar schatting liggen er wereldwijd een miljoen net niet verschenen boeken opgeslagen, die uitsluitend bestaan in dummy-vorm. Gummbah is al jaren geïnteresseerd in deze weeskinderen van het boekenvak en geeft sinds 1985 lichtbeeldlezingen waarbij hij via klassiekers als Een lelijke homo heeft geen reet aan zijn kont, Op het kerkhof der waanzin waaien winden het hardst en Borduren met gebalde vuisten een indruk geeft van de vaak bizarre wereld van het onverschenen boek. Deze verzameling is een volstrekt willekeurige, maar ruime keuze uit fragmenten, passages en flapteksten, die beslist voor het nageslacht behouden moeten blijven.

"Samengesteld en ingeleid door Gummbah" zegt de cover, maar het boek is geschreven door Gummbah. Jammer. Als het niet zo was, was het misschien gevarieerder geweest. Dit soort humor is niet aan mij besteed. Ik vind het niet eens humor. Ik heb maar drie keer kunnen glimlachen... :(
Renate

Re: Gummbah - Net niet verschenen boeken

Bericht door Renate »

Tja, Gummbah is aan mij ook niet besteed.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Gummbah is vaak erg hard en grof in zijn humor. Daar moet je van houden. Héél af en toe moet ik er wel om lachen, maar meestal gaat het me te ver.
Ik ken hem alleen van zijn cartoons. Niet van geschreven teksten en ik begrijp dat dit boekje wel geschreven teksten heeft?

Dettie
berdine

Bericht door berdine »

Ja soms wel. Op de linkerpagina staat de zogenaamde cover, met meestal een bizarre titel en naam en op de rechterpagina dan de eerste bladzijde. Maar vaak ook zijn het stripverhalen en staat er op de rechterpagina een korte, niet afgeronde strip. De covers zijn vaak collages en bij de strips herken je Gummbah's hand.
Nee, ik kan ook nooit om Gummbah lachen, maar als je zo'n boek (geen boekje) cadeau krijgt, moet je het wel uitlezen hè!
Overigens kun je je geen grotere tegenstelling voorstellen dan de twee boeken die ik het laatst gelezen heb. Het subtiele, verstilde verhaal van Alessandro Baricco en dit grove, platvloerse boek van Gummbah.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ha nee, verstild en subtiel past niet bij Gummbah. Nou ja, je hebt het uit en je bent er klaar mee. Kun je nu weer een lekker boek pakken. :mrgreen:

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Ik ken beide, zowel z'n cartoons en die geschreven teksten, die beide in De Volkskrant hebben gestaan. Heel af en toe goed voor een glimlach, maar over het algemeen ben ik geneigd het te betitelen als VPRO humor.
Plaats reactie