Nicci Gerrard - Het weerzien

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Annemarie

Nicci Gerrard - Het weerzien

Bericht door Annemarie »

Flaptekst: Na een stukgelopen relatie in Italië woont Marnie weer in Londen, waar ze in een piepklein poppenmuseum werkt. Als ze op een ochtend onverwacht een telefoontje krijgt van Oliver, haar grote jeugdliefde, is dat het begin van Marnies terugkeer naar het verleden.

Ralph, de gezamenlijke jeugdvriend van Marnie en Oliver, blijkt ernstig ziek. Om bij hem te kunnen zijn in deze zware periode vertrekt Marnie naar Ralphs buitenhuis in Schotland. Hier komen de herinneringen aan haar jeugdjaren in alle hevigheid naar boven. Wat is er al die jaren geleden precies gebeurd, waarom is het contact tussen de drie ooit verbroken - en kunnen ze het verleden achter zich laten?

Ik heb dit boek in één ruk uitgelezen. Het is gevoelig en inlevend geschreven maar beslist niet te zoet. Marnie en Ralph kennen elkaar al lange tijd. Ralph was tot over zijn oren verliefd op haar maar Marnie voelde slechts vriendschap voor hem. Toen Ralph zijn nieuwe vriend Oliver aan Marnie voorstelde, was ze vrijwel op slag verliefd op "Ollie". De vriendschap tussen de drie kwam door de wirwar aan gevoelens flink onder druk te staan. Nu zijn ze weer samen. Heeft de tijd alle wonden geheeld?
berdine

Re: Nicci Gerrard - Het weerzien

Bericht door berdine »

Ik vond de paar thrillers die ik van het tweetal heb gelezen, niet zo geweldig. Dit klinkt beter.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik vind de boeken van Nicci French absoluut de moeite waard maar dit is heel anders. Het is ook geen thriller maar een roman. Het is veel gevoeliger en bedachtzamer geschreven. Ik heb ervan genoten.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dat poppenmuseum klinkt wel erg leuk. Echt zo'n lekker zomerboek, waarin je helemaal verdwijnt lijkt me.

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, heerlijk. Maar het is beslist geen niemendalletje hoor!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Nee, dat beweer ik ook zeker niet. Het lijkt me echt zo'n lekker boek om even de wereld om je heen te vergeten.

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dat klopt helemaal!
Plaats reactie