Richard McGuire - Hier

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
berdine

Richard McGuire - Hier

Bericht door berdine »

Samenvatting: In 1989 verscheen de toen zes pagina’s tellende strip 'Here' van Richard McGuire in het legendarische tijdschrift RAW en het werd direct herkend als een hoogst vernieuwend werk dat de grenzen van het medium zou oprekken. Met de imposante graphic novel 'Hier' heeft McGuire vijfentwintig jaar later de grote belofte ingelost.

'Hier' is het verhaal over een hoek van een kamer en de gebeurtenissen die daar plaatsvinden in een tijdspanne van honderdduizenden jaren, van de tijd van de dinosaurussen tot ver na het einde van de mens.

Intrigerend en in het begin danig verwarrend. Steeds blader je terug om te zien hoe deze pagina of tekening aansluit bij die van, pak weg, vier pagina's terug. De kamer verandert, er komen nieuwe bewoners. Dezelfde of vergelijkbare dingen gebeuren in verschillende jaren. Soms loopt een anekdote een aantal pagina's door. Soms lijken personen uit een later jaar te reageren op wat er tientallen jaren eerder is gebeurd. Veel mag je zelf bedenken, in- of aanvullen. Zeker is dat je het boek meerdere keren door gaat bladeren om verbanden te zoeken. Je kunt het moeilijk een mooi of goed boek noemen, interessant en uitdagend is een betere kwalificatie.

Dit is een link naar een aantal pagina's uit 'Hier', die Dettie heeft gevonden. http://echtmedia.net/richard-mcguire-hier/
Annemarie

Re: Richard McGuire - Hier

Bericht door Annemarie »

Wat apart gedaan! Het spreekt me absoluut aan.
Renate

Bericht door Renate »

Inderdaad een mooi boek, maar meer iets om zelf te hebben dan om uit de bibliotheek te halen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Zat even raar te kijken, waar waren de berichten gebleven? Maar die stonden bij "Momenteel lees ik"

leuk boek hoor.

Dettie
berdine

Bericht door berdine »

Ha ja, daarom heb ik jouw link naar hier gehaald!
Plaats reactie