Flaptekst: In elk van de tien onvergetelijke verhalen in Battleborn maakt schrijfster Claire Vaye Watkins zich de mythologie van het Amerikaanse Westen eigen en schrijft daar nieuwe varianten op. In de uitgestrekte woestijnvlakten van Nevada vinden haar personages verlossing ondanks – maar even vaak dankzij – het geweld en de ontberingen die ze daar moeten doorstaan.
De komst van een vreemdeling verandert voor altijd de relatie tussen klant en hoer in een bordeel in het ruige binnenland. Een kluizenaar in spe verkent de grenzen van zijn eigen ongepolijste individualisme als hij een misbruikte tiener probeert te redden. Decennia nadat ze haar beste vriendin meenam voor een vernederende ontmoeting in een hotelkamer in Las Vegas, voelt een vrouw nog de naweeën daarvan.
Dit zijn nog maar drie van de tien verhalen waarin Watkins in de vermomming van haar personages haar eigen verleden te lijf gaat.
Mooi Boek. De intense verhalen variëren qua stijl en onderwerp, maar allemaal gaan ze over de invloed van het verleden. Verloren illusies of begane misstappen, maar ook afkomst, ze hebben gevolgen voor het heden.
Wat betreft "haar eigen verleden te lijf gaan": Claire Vaye Watkins is de dochter van Paul Watkins, de rechterhand van Charles Manson. Gelukkig voor haar had hij de sekte al verlaten voor het moorden begon, maar toch werpt dit feit een schaduw over haar leven.
Claire Vaye Watkins - Battleborn, Nevada-verhalen
Re: Claire Vaye Watkins - Battleborn, Nevada-verhalen
Ik geloof dat ik haar vorig jaar in 'Boeken op reis' heb gezien.berdine schreef:Flaptekst: In elk van de tien onvergetelijke verhalen in Battleborn maakt schrijfster Claire Vaye Watkins zich de mythologie van het Amerikaanse Westen eigen en schrijft daar nieuwe varianten op. In de uitgestrekte woestijnvlakten van Nevada vinden haar personages verlossing ondanks – maar even vaak dankzij – het geweld en de ontberingen die ze daar moeten doorstaan.
De komst van een vreemdeling verandert voor altijd de relatie tussen klant en hoer in een bordeel in het ruige binnenland. Een kluizenaar in spe verkent de grenzen van zijn eigen ongepolijste individualisme als hij een misbruikte tiener probeert te redden. Decennia nadat ze haar beste vriendin meenam voor een vernederende ontmoeting in een hotelkamer in Las Vegas, voelt een vrouw nog de naweeën daarvan.
Dit zijn nog maar drie van de tien verhalen waarin Watkins in de vermomming van haar personages haar eigen verleden te lijf gaat.
Mooi Boek. De intense verhalen variëren qua stijl en onderwerp, maar allemaal gaan ze over de invloed van het verleden. Verloren illusies of begane misstappen, maar ook afkomst, ze hebben gevolgen voor het heden.
Wat betreft "haar eigen verleden te lijf gaan": Claire Vaye Watkins is de dochter van Paul Watkins, de rechterhand van Charles Manson. Gelukkig voor haar had hij de sekte al verlaten voor het moorden begon, maar toch werpt dit feit een schaduw over haar leven.
Re: Claire Vaye Watkins - Battleborn, Nevada-verhalen
Klopt. Ik heb het gevonden. Ik denk dat het wel terug te kijken is, dus dat ga ik zeker doen. Dank je wel!