Maar het was Dr. Michael Rossi (gespeeld door Ed Nelson)

zo zag hij er uit.
Dettie
die nu ziet dat berdine dat ook al gemeld had.
ja ik denk dat je gelijk hebt Marjo, dat het mailen gelijk staat aan die klap.Marjo schreef:Het mailen van die foto staat gelijk aan de klap. Toch?
Ik was ook geschokt door die klap trouwens. Idioot verhaal vond ik het. Maar vooruit, je moet iets vertellen waar je mee verder kunt.
Ik kan trouwens niet echt uit de voeten met die laatste zin. Eerlijk gezegd: ik snap hem niet.
Ja aanvankelijk was ze dat wel, toen hij net terug was uit Italië. Maar hij verviel al snel weer in zijn gewone gang van zaken en daar maakte ik uit op dat moeder ook niet meer op dat voetstuk stond. En hij hoeft ook niets te bespreken, moeder moet met hém praten, en ik denk dat als ze geweten had dat hij haar gezien had dat ook zeker gedaan had...Marjo schreef:Zij was de Italiaanse moeder voor hem, eentje die op dat voetsuk hoort te staan. Daar was ze zomaar van af gedonderd. Dat kan hij niet gaan bespreken.
Ik zat te juichen en dacht goed zo! Wat een goede beslissing! Vader neemt zijn verantwoordelijkheid niet naar zijn zoon, snapt niet dat die jongen zijn wereld kapot is gevallen en moeder doet het met de vader van zijn vriend! Hij geeft nu beiden (vader en moeder) een klap, en breekt de boel open en legt de verantwoording bij de daders.Ik kan me voorstellen dat je zoiets in een opwelling doet, die foto mailen. Maar het was een weloverwogen besluit. Ik was geschokt omdat ik het zelf nooit gedaan zou hebben.
Vind je dat afsluiten? Je kunt nu zelf denken hoe alles verder zal gaan. Het wordt dan alleen niet beschreven, wat ik wel eens wat anders en origineel vind.Maar ik ben duidelijk Aldo niet. En veel pubers zijn Aldo niet.
Zou dit immers in heel veel romans niet juist opgekropt zijn (zou ik ook doen) om dan later voor problemen te zorgen? Daar worden hele romans aan gewijd. Stahlie heeft die weg afgesloten.
Het zit zelden goed bij een stel waar een van de twee vreemd gaat. Maar als een van de twee heel weinig thuis is dan is de verleiding groter denk ik. Ik kreeg de indruk dat moeder zich behoorlijk eenzaam voelde omdat vader zoveel weg was. En dan is er iemand die belangstelling voor je heeft... en in de buurt is.Kan ook zijn dat die vader dat daarom zei. Maar gezien zijn lauwe reactie kreeg ik eerder het idee dat het gewoon niet goed zat tussen die twee.
Ja daar heb ik zeker gedachtes aan gewijd. Dat doet ze érg goed vind ik, en totaal geloofwaarig."Het is alweer een tijdje terug dat ik zó dicht op de huid van een puberg
personage zat, ik voelde bijna hoe het is om een jongen van vijftien te zijn, en heimwee te hebben naar een land waar je nog nooit geweest bent. " Zei je Willeke.
In het kader van een opmerking die je pas maakte bij een ander boek over een man die schreef over een vrouw...heb je hier enige gedachte er aan gewijd dat Stahlie in de huid van een jongen kruipt? En nog wel in een puberjongen
Allemaal dingen die de schrijfster verzwijgt.
Niet belangrijk genoeg denk ik. Het gaat om Aldo, zijn droom, die in duigen valt, en hoe hij daar mee om gaat.
Ja en dat vind ik juist wel goed. Persoonlijk vind ik het geen afronding, Stahlie laat alles open en wij mogen zelf bedenken hoe ze er mee omgaan.Marjo schreef: Hij heeft zijn probleem afgerond, en dus - dat bedoel ik - kun je niet een roman gaan schrijven over een onverwerkt jeugdtrauma. Die insteek hebben de meeste boeken: ze kijken terug, en we zien hoe de personages er nu mee omgaan. Stahlie heeft gekozen voor het heden, en een afronding.
Het laatste 'hoe hij daar mee omgaat' moet nog maar blijken. Dat weten we juist niet, dat begint nu pas.Marjo schreef:Allemaal dingen die de schrijfster verzwijgt.
Niet belangrijk genoeg denk ik. Het gaat om Aldo, zijn droom, die in duigen valt, en hoe hij daar mee om gaat.