ABC LIJSTJES voor de ABC uitdaging
A= Frank Martinus Arion: Dubbelspel
B= Saul Bellow, Herzog
C=
D=Roddy Doyle; niet alleen voor Kerstmis **
E=
F= Moris Farhi; de jonge Turk***
G= Nadine Gordimer; Het huiswapen
H= Abel Herzberg; brieven aan mijn kleinzoon
I=
J= Mór Jórkai; de man van goud
K= Imre Kertész; onbepaald door het lot ****
L= Primo Levi: Is dit een mens ****
M= Multatuli; Max Havelaar
N= V.S Naipaul; Een staat van vrijheid **
O= Amos Oz; Een verhaal van liefde en duisternis ****
P= Anna Politkovskaja; Poetins Rusland
Q= Queffelec; De brute bruiloft
R= Kaat Roozal..een wrakhoutentafeltje ***
S= Eric-Emanuel Schmitt, Meneer Ibrahim en de bloemen van de Koran****
T= Aleid Truyens,geen nacht zonder ***
U= Betsy Udink; Achter Mekka ***
V= Mario Varga Llosa; Het paradijs om de hoek **
W=
X=
Y=
Z= Joseph Zobel;Negerhuttenweg
Meneer Ibrahim en de bloemen van de Koran even tussendoor gelezen..mooi boekje voor in de zon met een kopje thee, je leest het zo uit.
Groeten
Wil
B= Saul Bellow, Herzog
C=
E=
I=
N= V.S Naipaul; Een staat van vrijheid **
W=
X=
Y=
Meneer Ibrahim en de bloemen van de Koran even tussendoor gelezen..mooi boekje voor in de zon met een kopje thee, je leest het zo uit.
Groeten
Wil
Laatst gewijzigd door WilV op 12 apr 2007, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
ppppppppppppppppffffffffffffffffff ik denk dat het vooral een beetje voorbarige paniek is. Als ik begin te bedenken dat ik 26 volwassenenboeken moet lezen, 26 kinderboeken, 12 gewone samenleesboeken, 12 spannende samenleesboeken, 4 bibleesclubboeken, ...... zonder hetgeen ik dan uit mezelf wil lezen....... En dat ik nu al achterstand opgelopen heb doordat sommige boeken constant uitgeleend zijn......Dan beneemt dat me een beetje de adem
Ik zie nog wel.... Laat het tot op het laatste moment staan en pas het dan op 31 december aan
Inge

Ik zie nog wel.... Laat het tot op het laatste moment staan en pas het dan op 31 december aan

Inge
Mario Varga Llosa uit..dat viel me niet mee. Misschien omdat ik er meer van verwacht had, met name van zijn schrijfstijl,A= Frank Martinus Arion: Dubbelspel
B= Saul Bellow, Herzog
C=
E=
I=
N= V.S Naipaul; Een staat van vrijheid ***
W= Lambert Wieringa, je gevoel voor woorden
X=
Y=
misschien omdat ik alsmaar dacht hoe veel leesbaarder het boek zou zijn geweest als het de helft van de 500 pagina's had bevat.
Het verhaal gaat over de schilder Gaugain, en zijn grootmoeder, de strijdbare Flora Tristan.
Hij ontvlucht zijn gezin om schilder te worden, en zelf het Parijse leven om op Haitii een echte wilde te worden,
zij strijdt haar leven lang voor de onrechtvaardige omstandigheden van arbeiders en vrouwen zonder gewapende revolutie.
Allebei onderwerpen die mijn interesse hebben, om die reden heb ik het ook uitgelezen, en af en toe boeide het me ook echt.
Maar toch..
Groeten
Wil
Ps ook bij mij zitten er al heel wat wijzingen in mijn oorspronkelijke lijst.
Laatst gewijzigd door WilV op 22 apr 2007, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorien de Bruijn - De volle villa
Linda Groeneveld Een pannenkoek voor de koningin
gelezen voor de kinderboekenlijst.
Morgen volgen de verslagen.
Wil, het klinkt toch wel heel interessant als ik het zo lees.
Maar 500 pagina's! Dat is een hele klus tenzij het érg boeiend is, maar die indruk krijg ik niet als ik je bericht lees.
Dettie
Linda Groeneveld Een pannenkoek voor de koningin
gelezen voor de kinderboekenlijst.
Morgen volgen de verslagen.
Wil, het klinkt toch wel heel interessant als ik het zo lees.
Maar 500 pagina's! Dat is een hele klus tenzij het érg boeiend is, maar die indruk krijg ik niet als ik je bericht lees.
Dettie
A
een moeilijk boek, maar nu ik het eenmaal uit heb toch wel de moeite waard.
Het bestaat uit drie inleidende verhalen, de eigenlijke roman, en een epiloog.
Het duurde even voor ik in de gaten had hoe de structuur van dit boek in elkaar zat, ook al omdat de personages en de plaats waar het verhaal zich afspeelt niet meteen duidelijk zijn.
De eerste drie verhalen gaan over mensen die ontsnappen uit een staat van onvrijheid en dan in de vrijheid tot de ontdekking komen dan ook daar onvrijheid is,
Het "grote"verhaal gaat over een land in Afrika waar twee blanke mensen in een staat van vrijheid leven, maar als de politieke situatie in het land veranderd word hun vrijheid en hun positie steeds meer bedreigd ,
en het slot verhaal gaat over een groep circusmensen die vrij leven in een land waar de vrijheid steeds meer bedreigt wordt.
Dit is althans hoe ik dit boek geïnterpreteerd heb.
Wil
Ik heb VS Naipaul uit… een staat van vrijheid,= Frank Martinus Arion: Dubbelspel
B= Saul Bellow, Herzog
C=
E=
G= Nadine Gordimer; Het huiswapen ****
I=
N= V.S Naipaul; Een staat van vrijheid ***
W= Lambert Wieringa, je gevoel voor woorden
X=
Y=
een moeilijk boek, maar nu ik het eenmaal uit heb toch wel de moeite waard.
Het bestaat uit drie inleidende verhalen, de eigenlijke roman, en een epiloog.
Het duurde even voor ik in de gaten had hoe de structuur van dit boek in elkaar zat, ook al omdat de personages en de plaats waar het verhaal zich afspeelt niet meteen duidelijk zijn.
De eerste drie verhalen gaan over mensen die ontsnappen uit een staat van onvrijheid en dan in de vrijheid tot de ontdekking komen dan ook daar onvrijheid is,
Het "grote"verhaal gaat over een land in Afrika waar twee blanke mensen in een staat van vrijheid leven, maar als de politieke situatie in het land veranderd word hun vrijheid en hun positie steeds meer bedreigd ,
en het slot verhaal gaat over een groep circusmensen die vrij leven in een land waar de vrijheid steeds meer bedreigt wordt.
Dit is althans hoe ik dit boek geïnterpreteerd heb.
Wil
-
Ik las inmiddels ook "De Gentse Bruid" van Dorit Willemsen. Niet mis, dit boekje over Isabella van Habsburg. Met momenten vond ik het heel vlot lezen, andere momenten ergerde ik me mateloos aan haar persoonlijkheid. Denk niet er een verslag van te zullen maken, het is al terug naar de bib, en daarvoor waren de gemengde gevoelens te groot. Het boek geeft een tijdsbeeld van het leven aan hoven in de zestiende eeuw en ik denk niet dat ik zou hebben willen ruilen. Uitgehuwelijkt worden, vaststellen dat je jaren oudere man al jaren samenleeft met iemand van wie hij werkelijk houdt, alle pijn en verdriet en gekrenkte trots en bange gevoelens van een veertienjarige, en dan toch weer die koppigheid en de onvoorstelbare trouw aan haar man die grootheidswaanzin heeft en zo vaak de foute beslissingen neemt... ook al bedoelt hij het vast wel goed en zal hij op den duur ook wel oprecht om zijn aanzienlijke jongere bruid gaan geven... Goed voor een keertje, maar niet in die mate beklijvend dat ik er veel van over zal houden.
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
H A.M. Homes - Dit boek redt je leven
O Linda Olsson - Astrid en Veronika
S Asne Seierstad - De boekhandelaar van Kaboel
Deze boeken heb ik ondertussen gelezen. Boekverslagen volgen nog. Ze waren alle 3 de moeite van het lezen waard.
Verder nog de kinderboeken De wonderbaarlijke reis van Edward Tulane van Kate DiCamillo (mooi, mooi mooi, verslag staat op de site)
en een echt jongensboek over voetbal Gevecht om de cup van Gerard van Gemert.
Dettie
O Linda Olsson - Astrid en Veronika
S Asne Seierstad - De boekhandelaar van Kaboel
Deze boeken heb ik ondertussen gelezen. Boekverslagen volgen nog. Ze waren alle 3 de moeite van het lezen waard.
Verder nog de kinderboeken De wonderbaarlijke reis van Edward Tulane van Kate DiCamillo (mooi, mooi mooi, verslag staat op de site)
en een echt jongensboek over voetbal Gevecht om de cup van Gerard van Gemert.
Dettie
Bij ons op de bieb staat het bij de V
Dat is toch raar! Dus zowel in Nederland als in België is het willekeurig. Mij is altijd verteld dat de Belgen het bij de V zetten. Zou er geen vaste regel voor bestaan?
Het gaat er niet zozeer om wat ik "nodig" heb, ik ga die lijst vast niet compleet krijgen. Ik wilde meer voor onszelf een duidelijke regel hebben.

Het gaat er niet zozeer om wat ik "nodig" heb, ik ga die lijst vast niet compleet krijgen. Ik wilde meer voor onszelf een duidelijke regel hebben.
Laatst gewijzigd door berdine op 08 mei 2007, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.