Emma Healey - Ze is zoek (Elizabeth is zoek)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
berdine

Emma Healey - Ze is zoek (Elizabeth is zoek)

Bericht door berdine »

Samenvatting: 'Elizabeth is zoek' staat op het briefje in Mauds zak. Het is in haar eigen handschrift geschreven, net als het briefje op de muur. Maud wordt vergeetachtig. Ze koopt perziken op sap terwijl ze al een kast vol heeft, vergeet de thee te drinken die ze zelf inschonk en schrijft briefjes als geheugensteuntje. De mensen nemen haar niet meer serieus. Maar ze is vastbesloten te ontdekken wat er met haar vriendin Elizabeth is gebeurd en wat het verband is met het raadsel dat haar al zo lang kwelt: de nooit opgeloste verdwijning van haar zusje Sukey, vlak na de oorlog. Een vaardig geschreven mysterie, een onvergetelijke stem: je zult lachen, huilen en huiveren.

Heel mooi boek dat de langzame aftakeling van een dementerende vrouw beschrijft. Tussen haar verwarrende hedendaagse bestaan zijn de herinneringen aan de tijd dat haar zus verdween gevlochten. Goed invoelbaar, soepel geschreven verhaal.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Emma Healey - Ze is zoek (Elizabeth is zoek)

Bericht door Dettie »

Oh wat leuk berdine! Een themaboek wat hier geplaatst was.
Het leek mij ook al zo mooi. En ik werd ook wel nieuwsgierig naar wat er nu met die zus gebeurd was. Kan ook een fantasie zijn van haar verwarde geest.

Dettie
berdine

Bericht door berdine »

Als je dat wilt weten en niet aan het boek toekomt, dan wil ik het je wel vertellen. :D
Overigens is het wel een boek voor jou, een "warm" boek...
Marjo

Bericht door Marjo »

Heel mooi! En zo knap gedaan!!
Je begrijpt de gedachtegang van Maud heel goed. Nu ben ik ook benieuwd naar haar volgende boek!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

O ja, die moet ik ook even op mijn bibliotheeklijstje zetten!

Lijkt me een heel fijn boek.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat is het zeker. Ontzettend knap om dit te kunnen schrijven.
Plaats reactie