Andrea Vitali - Vleugel te koop

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
berdine

Andrea Vitali - Vleugel te koop

Bericht door berdine »

Samenvatting: De Pianist houdt van feestdagen. Niet vanwege de feesten maar vanwege de menigten. Hij houdt van portefeuilles en horloges. Hij houdt ervan ze te jatten. Maar het Driekoningenfeest in Bellano is een misser: het sneeuwt en de mensen blijven binnen.
Het is koud en de Pianist zoekt onderdak. Hij gaat een leegstaand huis in, maar het blijkt niet leeg te zijn. Er is een vleugel en een oude dame die hem overreedt een wals op de vleugel te spelen. En de buren klagen over geluidsoverlast. En een wachtmeester van de carabinieri komt kijken wat er aan de hand is. Want voor zover bekend is die oude dame allang dood.

Prachtige novelle, niks teveel en mooi afgerond. Ik merkte dat toen ik het verhaal ging vertellen ik vrijwel alle details nodig had. Een aanwinst voor mijn boekenkast!
Renate

Re: Andrea Vitali - Vleugel te koop

Bericht door Renate »

Klinkt interessant. Geen uitgebreidere bespreking?
berdine

Bericht door berdine »

Nee. In de samenvatting staat alles wat je mag weten. Alles wat ik meer vertel is het verraden van de clou.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Oei, dat klinkt goed!

Bij Bol kost dit boek - 112 pagina's - 49,95... haha de grapjassen.
Bij een andere zaak 14,95 dat klinkt beter.

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Ik wacht wel tot de bibliotheek het heeft.
berdine

Bericht door berdine »

Renate, het boek is van 2011. Het gaat niet komen bij de bieb. Ik heb het gekocht bij Boekwinkeltjes. Bij Bol hebben ze vaak van die belachelijke tweedehandsprijzen. Bij Boekwinkeltjes hebben ze er nog ééntje, voor 5 euro. Daar komen dan nog verzendkosten bij. Als een van jullie dat nou koopt, kunnen de prijzen bij Bol nog verder opgedreven worden, haha!
Renate

Bericht door Renate »

Tja, de bibliotheek heeft het niet, dus pech gehad.

Het boek bij Bol.com wordt geleverd door een externe leverancier. Soms kunnen die volslagen idiote prijzen rekenen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ha nee ik heb nog een boekenbon van Bol, en ik dacht misschien kan ik dit boek bij Bol kopen,
Maar ik wil eigenlijk geen geld uitgeven (even zuinig aan doen) dus dit boek bij boekwinkeltjes gaat hem ook niet worden.
En ik heb nog zat te lezen... Maar bedankt voor je boekwinkeltjestip Berdine.

Dettie
Plaats reactie