Ellen van Velzen - Kinderen van de Eindeloze Vlakte (11+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Marjo

Ellen van Velzen - Kinderen van de Eindeloze Vlakte (11+)

Bericht door Marjo »

Flaptekst: Sen, de 12-jarige zoon van het Harati stamhoofd, wordt ontvoerd door de Kamarai, een vijandige nomadenstam van de Eindeloze Vlakte. Eenmaal gevangen genomen, weigert de trotse, koppige Sen zich te voegen naar normen van de Kamarai. Maar al snel beginnen Sens oude zekerheden te wankelen en ziet hij dat de gevreesde krijgers onderling heel anders met elkaar omgaan dan hij had verwacht. Zelfs wanneer blijkt dat niet alle Kamarai blij zijn met zijn komst en er gevaarlijke situaties ontstaan, verbaast Sen zich keer op keer over dit bijzondere volk.

Ik heb er van genoten, ook al vond ik het af en toe enigszins langdradig. Er zijn veel gesprekken die duidelijk moeten maken welk proces de jongen doormaakt, en omdat niet iedereen van de Kamarai blij is met hem, maken zij ook een proces door. Dat wordt heel veel voor een kind om te behappen. De spanningsboog is dan niet groot genoeg om te blijven boeien. Als je zegt dat het ene boek is voor kinderen, dan alleen voor de echte en ervaren lezer.
Die zullen het net als ik een prachtig verhaal vinden!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Ellen van Velzen - Kinderen van de Eindeloze Vlakte (11+)

Bericht door Dettie »

Oh dat klinkt mooi zeg! Ik hou wel van dit soort verhalen.

Jonge vlieger was ook zo'n mooi boek van haar. Dat verhaal vergeet ik niet meer. Als dit boek net zo indrukwekkend is...

Dettie
Marjo

Re: Ellen van Velzen - Kinderen van de Eindeloze Vlakte (11+)

Bericht door Marjo »

Minder, en dat komt omdat ze toch het verhaal te veel uitspint.
Plaats reactie