Samenvatting: God heeft zijn woeste en wrede schepping al aan haar lot overgelaten, als Hij zijn liefde voor de mens ontdekt. Hij wil dan eindelijk zijn wens vervullen om zelf een vader te hebben, en neemt een gedurfd besluit: Hij wordt als mens geboren.
Een vader trekt met zijn 13-jarige zoon door het desolate landschap van de Antilibanon. Hij heeft hem ontvoerd om hem te behoeden voor de vreselijke dood die hem voorspeld is. Ze proberen over de grens van het Romeinse Rijk te vluchten. Het zijn Jozef en zijn zoon Jezus.
God beziet zijn mislukte schepping en weet niet goed meer wat hij met de mens aan moet. Omdat hij toch wel eens wil ervaren hoe het is om mens te zijn splitst hij zich op in tweeën, nou... toch maar beter in drieën. Zoon Jezus krijgt een codewoord voor als het hem te bar wordt daar beneden. Maar ook deze missie lijkt te mislukken, als Jozef zijn zoon ontvoert en aartsengel Gabriël hen niet meer kan vinden. God trekt zich gedesillusioneerd terug in zijn woning, met zijn huishoudster, die zich overal mee bemoeit. Hij houdt zich alleen nog bezig met zijn duiven. De aartsengelen moeten nu de boel maar in de gaten houden en zorgen dat Gods heilsplan lukt.
Het boek volgt de verhalen van de bijbel op een humoristische manier, met hier en daar een archaïsch woord, mooie metaforen en de nodige toespelingen op de problematiek van onze tijd. Leuk en geestig boek!
Martin Michael Driessen - Vader van God
Re: Martin Michael Driessen - Vader van God
Hee wat apart! Waar heb je dat nu weer gevonden!
Ik zit nu al te grinniken
Dettie
Ik zit nu al te grinniken

Dettie
Re: Martin Michael Driessen - Vader van God
Staat al járen op mijn lijst. Ik ben mijn lijst maar eens aan het afwerken...Onze bieb is aan het verbouwen, we moeten alles reserveren. Dan pak je gemakkelijker een paar titels voor de voet weg van je lijst, dan wanneer je in de bieb door iets anders wordt verleid.