Flaptekst: Op een ochtend krijgt Tom Derckx een brandbrief van zijn oude vriend Richard. De ex-drummer van hun glorieuze maar snel opgebrande punkband zit in een Duitse gevangenis en vraagt Tom om hulp bij een zaak waarover hij niet kan schrijven. Tom vertrekt met zijn boezemvriend Bonno naar Kassel, waar Richard vertelt dat hij hen nodig heeft om een grote som geld veilig te stellen. Ze aarzelen, maar echte vrienden laten elkaar niet in de steek. Zeker niet als ook de voormalige, door ieder van de bandleden begeerde, bassiste opduikt en hun aandacht vraagt.
Prettig leesbaar boek. Ik had het in een dag uit. Mooi opgebouwd verhaal over een aantal vrienden en een paar criminelen wier pad zich zodanig kruist, dat alles door elkaar begint te lopen en er een grote chaos dreigt te ontstaan. De auteur weet de draadjes echter netjes te ontwarren. Jammer dat je op het eind niet weet of de onschuldigen wél de dans ontspringen, maar het is goed geschreven, heerlijk leesvoer!
Fons Dellen - Echte vrienden
Re: Fons Dellen - Echte vrienden
Klinkt een beetje als een thriller, of lees ik dat verkeerd?
Nee hoor, het is geen thriller. Je weet steeds precies wat er aan de hand is en wie de boeven zijn. De enige spanning wordt gebracht door de verwikkelingen, zullen ze elkaar op hetzelfde moment tegenkomen of nét mislopen, dat soort dingen.
Het is een heerlijk boek om op een mooie zomerdag op je balkon uit te lezen. Het zit knap in elkaar, het is boeiend, heeft humor en het leest vlot. Geen hoogstaande literatuur, maar dat hoeft ook niet, hè.
Het is een heerlijk boek om op een mooie zomerdag op je balkon uit te lezen. Het zit knap in elkaar, het is boeiend, heeft humor en het leest vlot. Geen hoogstaande literatuur, maar dat hoeft ook niet, hè.
Ik verbaasde me al. Jij bent niet zo'n thriller lezer.
Klinkt als een heerlijk boek voor in de zon inderdaad.
Klinkt als een heerlijk boek voor in de zon inderdaad.