Achterflap: Het is zomer 1967. In een oud, vervallen huis is Suffolk maakt een kunstschilder een portret van de dertienjarige Maisie en haar twee zussen. Tijdens het poseren vertelt Maisie hem over haar familie en over haar idool Daniel, een jonge zigeuner uit het dorp. Is haar idyllische verhaal echter wel de juiste weergave van de werkelijkheid? Die zomer verandert het leven van de drie zussen onherroepelijk en verschrikkelijk. Na meer dan twintig jaar keert Daniel terug naar het dorp, belaagd door wanhopige herinneringen en schuldgevoelens.
De zusjes Julia, Finn en Maisie wonen in een oude abdij met hun moeder en opa. De schilder Lucas en de dorpsjongen Dan hebben er ook een kamer en dokterszoon Nick is een graag geziene gast. De verhoudingen tussen al deze personen zijn gecompliceerd. De zomer eindigt in een drama, dat een twintigtal jaren later door Dan wordt gereconstrueerd.
Het geheel wordt verteld vanuit het perspectief van Maisie, vervolgens neemt Dan het stokje over en tenslotte voltooit Julia het verhaal.
Mooi boek over de inschattingsfouten die mensen maken bij het beoordelen van het gedrag van een ander, hetgeen tot veel misverstanden leidt. Daarnaast heeft iedereen in dit boek zijn eigen waarheden en geheimen. Ondanks de verschillende perspectieven worden niet alle mysteries ontraadseld. Er blijft voor de lezer nog veel te raden over.
Sally Beauman - Het angstaanjagend stille ravijn
Re: Sally Beauman - Het angstaanjagend stille ravijn
Alweer zo'n mooie! Vooral ook omdat het erover gaat dat mensen te snel een oordeel over iets of iemand vellen.
Wat lees je toch een aparte boeken Berdine. Allemaal uit je nieuwe voorraad?
Dettie
Dettie
Van de laatste 10 Toltz en Gunnarson niet, de rest inderdaad van dat grote cadeau dat ik gekregen heb (de inhoud van een volledige boekenkast, voor wie niet weet waar we het over hebben). Er zitten een hoop mooie boeken bij.
Oh sorry, ik dacht dat je hier op het forum je cadeau ook gemeld had anders had ik het niet genoemd.
Dat er een hoop mooie boeken bij zit, zien we! Ik zit helemaal te genieten van je besprekingen.
Dettie
Dat er een hoop mooie boeken bij zit, zien we! Ik zit helemaal te genieten van je besprekingen.
Dettie