Arjan Visser - Hotel Linda

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
berdine

Arjan Visser - Hotel Linda

Bericht door berdine »

Flaptekst: Als Jonah Jacobson na vijfenzestig jaar vanuit Brazilië terugkeert naar Amsterdam raakt hij tijdens zijn zoektocht naar een oude geliefde verdwaald in een woud van herinneringen. Waar is de vrouw die hem in de oorlog hielp te vluchten? Zal Jonah vertellen hoe hij haar destijds heeft terugbetaald? Of moet hij, zoals Marcus Aurelius hem leerde, geen beloning vragen voor zijn goede daden?
Hotel Linda is een meeslepend verhaal dat zich afspeelt tussen droom en werkelijkheid, heden en verleden.

Inderdaad een meeslepend verhaal. Niet heel gemakkelijk, omdat de hoogbejaarde man behoorlijk verward raakt en dromen, herinneringen en het heden nogal door elkaar haalt. Je weet soms niet wie al die genoemde personen zijn, maar gaandeweg wordt dat helemaal duidelijk. Mooi gedoseerd krijgt Jonah's verleden gestalte, heeft hij voor zichzelf zijn herinneringen geordend en is hij klaar voor de laatste drempel.

Arjan Visser schrijft boeken die totaal verschillend zijn. De enige band die dit boek heeft met zijn laatste: God sta me bij want ik ben onschuldig, zijn de overledenen met wie Jonah - totaal verward - volop in gesprek raakt, terwijl dit in het laatste boek maar heel summier gebeurt en vanuit een heel andere invalshoek.
Marjo

Re: Arjan Visser - Hotel Linda

Bericht door Marjo »

Gelezen omdat je dat andere boek gelezen hebt? Of had je het al liggen? Had jij ook 'de laatste dagen' gelezen?
berdine

Re: Arjan Visser - Hotel Linda

Bericht door berdine »

Het eerste. De laatste dagen had ik al gelezen. Het laatste boek was zó anders en ook heel goed. Ik werd nieuwsgierig naar de rest. Helaas heeft de bieb er nog maar ééntje - iets met Paganini geloof ik - en dus niet Hemelval, waarvan een verslag in het archief staat. En ik ben ook bloednieuwsgierig naar het boek over de zes broers dat hij van plan was te schrijven terwijl hij in zijn eigen familiegeschiedenis verzeild raakte. Ik heb er een nieuwe favoriet bij... :mrgreen:
Plaats reactie