Korte inhoud: Tijdens een gezamenlijk verblijf in Bangladesh verdrinkt Tommie Vaulant, een jeugdvriend van diplomaat Bo, op raadselachtige wijze in de Golf van Bengalen. Bo ontvangt van Tommies weduwe papieren, die een merkwaardig licht werpen op het gedeelde verleden van de vrienden.
Een mooie compositie van het leven van Bo, herinneringen aan zijn jeugd met zijn vriend Tommie, de memoires van diens grootvader, waarin in de kantlijn en op de lege stukken Tommie zijn eigen memoires heeft genoteerd. Je moet er wel je aandacht bij houden, anders ben je kwijt over wie het gaat, want ook Tommie was een ambtenaar in diplomatieke dienst. Zorgvuldige, tamelijk plechtige stijl à la Hella Haasse.
F. Springer - Bougainville
Re: F. Springer - Bougainville
Het boekenweekgeschenk? Dat ligt hier ook nog ergens.
Nee, dat heet "Sterremeer".
De titel komt me heel bekend voor en ik dacht dat ik het ooit gelezen had. Maar als ik de beschrijving lees is dat toch niet zo.
Sterker nog volgens mij heb ik nog niets van Springer gelezen...
Als je het vergelijkt met Hella Haasse moet het wel mooi zijn. Daar heb ik bijna alles van gelezen. Prachtig.
Dettie
Sterker nog volgens mij heb ik nog niets van Springer gelezen...
Als je het vergelijkt met Hella Haasse moet het wel mooi zijn. Daar heb ik bijna alles van gelezen. Prachtig.
Dettie