Zo'n pakweg twintig jaar geleden had haast niemand een mobiele telefoon, je belde vanuit huis, je werk of de telefooncel. Toen kwamen net de green-points op, en dat was al bijzonder. De personal computers waren er al wel maar lang niet iedereen had zo'n ding thuis en ze werden nog voornamelijk gebruikt als tekstverwerker of om spelletjes op te spelen.
Maar nu kun je het je nauwelijks meer voorstellen hoe het leven is zonder internet, mobieltje, IPad. Hoe was het leven vóór bijvoorbeeld de sociale media? Hoe bereikte je toen je vrienden? Hoe sprak je toen af met elkaar?
Bram van Montfoort, 24 jaar, student journalistiek, besloot één jaar lang te leven zonder internet en mobiele telefoon.
Lees verder http://www.leestafel.info/non-fictie
Dettie
Bram van Montfoort - Een jaar offline
Re: Bram van Montfoort - Een jaar offline
Ik las laatst een interview met deze jongeman, die intussen weer uren achter zijn schermpje zit..want het was toch wel handig..
Ja maar dan wel in de bibliotheek en niet meer thuis.
De eerste dagen dat het weer mocht was het een ware inhaalslag maar nu blijft het veel meer binnen de perken dan vroeger. Niet meer constant sms-en en zo. Hij gaat nu naar de bibliotheek om zijn mails te lezen.
En ja, internet is natuurlijk handig, je wil wat weten, typt het in en het verschijnt op je scherm. Geweldig toch?
Dat vind ik zelf nog steeds het allermooiste van internet én het heeft me een paar heel goede vrienden opgeleverd.
Dettie
De eerste dagen dat het weer mocht was het een ware inhaalslag maar nu blijft het veel meer binnen de perken dan vroeger. Niet meer constant sms-en en zo. Hij gaat nu naar de bibliotheek om zijn mails te lezen.
En ja, internet is natuurlijk handig, je wil wat weten, typt het in en het verschijnt op je scherm. Geweldig toch?
Dat vind ik zelf nog steeds het allermooiste van internet én het heeft me een paar heel goede vrienden opgeleverd.
Dettie
Internet is heerlijk en ik zou niet meer zonder kunnen. Maar toch verlang ik ook wel eens naar de tijd dat ik niet 24 uur per dag bereikbaar was. Nu ga ik wel eens met de hond wandelen zonder mobiel en dan breekt er in de tussentijd bij een beller haast paniek uit omdat ik én mijn vaste telefoon én mijn mobiele telefoon niet opneem.
Natuurlijk heb ik het nieuws rondom dit boek ook gevolgd en ik was er benieuwd naar. Leuke recensie Dettie!
Natuurlijk heb ik het nieuws rondom dit boek ook gevolgd en ik was er benieuwd naar. Leuke recensie Dettie!
Ik heb het boek net weggegeven! Anders had je het wel mogen lezen natuurlijk.
Over dit boek had ik helemaal niets gehoord, maar ja, ik kijk nauwelijks tv en ik heb altijd een Amerikaanse radiozender aan met mooie muziek zonder reclames tussendoor, heerlijk, maar ja dan mis ik ook dit soort nieuws
Dettie
Over dit boek had ik helemaal niets gehoord, maar ja, ik kijk nauwelijks tv en ik heb altijd een Amerikaanse radiozender aan met mooie muziek zonder reclames tussendoor, heerlijk, maar ja dan mis ik ook dit soort nieuws
Dettie
Een Amerikaanse zender met mooie muziek..contradictio in terminis, dacht ik.
en zonder reclame ook nog Marjo, nog meer contradictio 
Dettie

Dettie
Reclame tussendoor niet? Goh, apart ja..