Teri Holbrook - Verloren stemmen samenleesboek april/mei

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Anyrock

Re: Teri Holbrook - Verloren stemmen samenleesboek april/me

Bericht door Anyrock »

Ben erin begonnen....lastig wegleggen....veel lijntjes...Elizabeth George comes in mind.

@Irene, misschien kan jij m na Joanhazinha? Mijn bx exemplaar gaat op reis. Als je wil.
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik kwam vandaag het vervolg (De groene weduwe) tegen in de kringloopwinkel. Natuurlijk gelijk gekocht; voor € 1,30 kon ik hem niet laten liggen :) .
Joanazinha

Ik heb trouwens te vroeg gejuicht over het kunnen meelezen met dit spannende samenleesboek. Het boek is wel te reserveren in de bieb, maar dan tegen torenhoge kosten (vind ik) omdat het van buiten de provincie moet komen :( . Voor dat geld kan ik bij de kringloopwinkel minstens 2 boeken halen ;) . Dus helaas sla ik deze toch even over.
Anyrock

Bericht door Anyrock »

Joanazinha schreef:. Dus helaas sla ik deze toch even over.
Aanbod staat nog hoor.
Joanazinha

Anyrock schreef:
Joanazinha schreef:. Dus helaas sla ik deze toch even over.
Aanbod staat nog hoor.
O ja, dat was ook zo! Helemaal vergeten :oops: . Maak er graag gebruik van!
Inge

Bericht door Inge »

Heb het boek uit en is met gemengde gevoelens. Misschien kwam het niet helemaal tot zijn recht na "De Therapie" en "De gijzeling" van Fitzek. Misschien zat ik nog teveel in mijn hoofd op de lijn van psychologische thrillers om aan een detectiveverhaal te vinden. Ik vond het boek niet slecht, maar naar mijn gevoel niet "spannend" genoeg :(
Joanazinha

Dank Anyrock! Ik heb het boek vandaag ontvangen.
Als iemand van de medelezers (bekende Leestafelaars zijnde) het boek na mij nog willen lezen (marjo, irene???) dan hoor ik het graag.

Joanazinha
Marjo

Bericht door Marjo »

De bieb heeft het wel, zegt de site, maar ik kan het niet reserveren. Ik ga daar eerst eens navraag naar doen.
Marjo

Bericht door Marjo »

Het blijkt in de collectie van een verzorgingshuis te staan, (grote-letterboek) en het komt naar me toe...
Joanazinha

OK, dan zal ik irene vragen of zij het na mij nog wil lezen.
irene

Bericht door irene »

Ik wil het wel lezen, alleen zijn we van half mei tot half juni het land uit, dus dan wordt het pas de tweede helft van juni. Mocht ik het boek voor die tijd nog te pakken kunnen krijgen dan laat ik het wel even weten. In ieder geval bedankt voor het aanbod!

groetjes, irene
Joanazinha

@irene: ik denk dat ik het boek wel voor half mei uit heb; dan stuur ik het wel naar je toe voor je weggaat als je dat wilt? Zo niet, dan zie ik je neem ik aan in Castricum op 1 juli?
Joanazinha

Hierbij mijn reactie op het boek:

Verloren stemmen is het eerste deel in een serie boeken met historica Gale Grayson in de hoofdrol.

Gale is een Amerikaanse weduwe, die met haar 3-jarig dochtertje Katie Pru (een lekkere dondersteen) in een klein dorp in Engeland woont. Haar man heeft zelfmoord gepleegd toen uitkwam dat hij een crimineel was en de politie op het punt stond hem te arresteren. Vanaf die tijd wordt Gale met de nek aangekeken in het dorp. En nu is de jonge Jill, de oppas van haar dochtertje vermoord; weer staat het dorp op zijn kop en wordt de sfeer steeds grimmiger. Scotland Yard stuurt dezelfde politiemensen die indertijd de zelfmoord van Gale's man onderzochten, om nu de moord op Jill te onderzoeken.

Als introductie op een serie heb ik het boek met plezier gelezen. Maar de beloofde spanning kwam wat mij betreft niet 100% uit de verf, hoewel ik het verhaal na een moeizame start wel goed opgebouwd vond. Ook Gale Grayson blijft als hoofdpersoon erg onderbelicht. Ze kwam meer over als een bijfiguur met hoofdinspecteur Halford van Scotland Yard als hoofdpersoon. Ik ben benieuwd of de speurderskwaliteiten van Gale in de volgende boeken meer naar voren komt en of er een eventuele uitdieping komt van de romantische gevoelens tussen Gale en Halford. Ook had ik op basis van de flaptekst meer historische aspecten in het verhaal verwacht. Al met al beloofd het boek, afgaande op de cover, meer dan het waarmaakt maar het is zeker de moeite van het lezen waard.
Joanazinha

@irene: ik heb je adres nog; ik stuur het boek in de loop van de week naar je toe. Dan heb je het nog mooi op tijd voor je naar la douce France vertrekt :) .
Joanazinha

Het boek is onderweg naar irene. Veel leesplezier!
Marjo

Bericht door Marjo »

Moeizame start lees ik hier. Nou, ik heb het inderdaad weggelegd, het boeide me van geen kanten.
Het mag weer terug naar het verzorgingshuis, en ik heb toch het vermoeden dat een oudere lezer dit evenmin zal waarderen.
irene

Bericht door irene »

Eindelijk in begonnen, tijdens onze vakantie wilde de start maar niet lukken.
Inmiddels - met veel pijn en moeite - doorgeworsteld tot pagina 52; eigenlijk mijn limiet om niet meer verder te lezen!
Probeer het nog tot en met bladzijde 100, wordt vervolgd....

groetjes, irene
irene

Bericht door irene »

Slechts de laatste 50 bladzijden konden me enigszins boeien, toch nog een onverwachte ontknoping. Helaas ben ik verder niet echt gecharmeerd van dit verhaal, de beloofde psychologische spanning blijft uit, adembenemend staat er op de cover...helaas weinig van gemerkt. Ik vond het een uitermate chaotisch, rommelig verhaal. De personen komen niet goed uit de verf. Bij sommige zinnen krulden mijn tenen, of dat ligt aan de vertaling of aan de schrijfstijl van Holbrook, weet ik niet, maar een zin waar wel 5 keer het woord "had" in komt....brrr.
Ik voel me niet geroepen om het vervolg de Groene weduwe te lezen, ik stoorde me al dermate aan die twee ei.kels van inspecteurs...
Als iemand van de thrillerlezers (Marjo, Inge?) dit boek nog wil lezen, dan hoor ik het graag, anders laat ik het boek via Bookcrossing verder reizen.

groetjes, irene
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

ha irene, marjo en inge hebben het al gelezen en zijn er net als jij ook niet erg over te spreken.

Inge: Ik vond het boek niet slecht, maar naar mijn gevoel niet "spannend" genoeg :(
Joanazinha: Maar de beloofde spanning kwam wat mij betreft niet 100% uit de verf, hoewel ik het verhaal na een moeizame start wel goed opgebouwd vond.
Marjo: Moeizame start lees ik hier. Nou, ik heb het inderdaad weggelegd, het boeide me van geen kanten.

Alleen Anyrock is er wel over te spreken, toch?

Dettie
Plaats reactie