Welk spannend boek gaan we samenlezen in augustus/september?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Joanazinha

Welk spannend boek gaan we samenlezen in augustus/september?

Bericht door Joanazinha »

Klopt het dat ik nog geen oproep zie voor het nieuwe samenleesboek? Ik zal morgen eens in de kasten duiken en kijken wat er nog op mijn leesstapel ligt. Overige suggesties uiteraard ook welkom!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Welk boek gaan we samenlezen in augustus/september?

Bericht door Dettie »

Ja klopt helemaal, je weet dat vergeet ik altijd.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

En ik blijk helemaal vergeten te zijn iets te melden bij dat andere..
Ik weet het niet, ik bedoel ik heb even geen nominaties.
Joanazinha

Mijn nominaties zijn:

Nemesis - Jo Nesbø
(Ook uitgegeven onder de titel: Zes seconden te laat)
Een korrelige video-opname laat een man zien die zijn pistool tegen het hoofd van een bankmedewerkster zet. De vrouw wordt gesommeerd de kluis binnen 25 seconden te openen. Wanneer de overvaller zijn geld niet op tijd krijgt, schiet hij de vrouw neer. Harry Hole wordt op de zaak gezet en hij komt flink onder druk te staan als de overvaller nogmaals toeslaat. Wanneer ook een vriendin van Hole dood wordt aangetroffen en hij dreigmails ontvangt, lijkt het erop dat iemand het op hem gemunt heeft.

Paperback, 476 blz.

Nesbø is de succesvolste thriller-auteur van Noorwegen en won voor zijn boeken al vele prijzen. Harry Hole is hoofdpersoon in zijn boeken en dit is de tweede in de rij. De eerste is: De roodborst, maar omdat ik die al gelezen heb kies is voor dit boek ;) . De boeken zijn prima afzonderlijk te lezen.

De ring van Möbius - Franck Thilliez
Stephane Kismet is decorbouwer voor horrorfilms: hij maakt monsters, maskers en andere gruwelijkheden. Iedere nacht wordt hij geplaagd door nachtmerries waarin hij zelf een rol speelt. De dromen zijn zo levensecht dat hij aanknopingspunten in de werkelijkheid begint te zoeken... en vindt! Zijn twijfel en paniek nemen toe wanneer er in een van de dromen een meisje wordt vermoord. Die moord wil hij hoe dan ook voorkomen, maar hij weet niet wat te doen...

Paperback, 444 blz.

Vuurvast - Michael Robotham
Vierenvijftig uur geleden werd Sami vrijgelaten uit de gevangenis. Zesendertig uur geleden sliep hij in een hotel met de vrouw van zijn dromen. Een uur geleden werd de trein waarin hij zat opgeblazen. Nu draagt hij een rugzak met een tikkende bom en loopt hij door de drukke winkelstraten van Londen, in een race tegen de klok.
Sami Macbeth bracht drie jaar door in de gevangenis voor een misdaad die hij niet pleegde. Maar de reputatie van crimineel blijft hem achtervolgen, en zijn geliefde zus wordt ingezet om Sami tot grote misdaden aan te sporen.

Paperback, 320 blz.

Ik hoop dat hier wat tussenzit wat aanspreekt!

Ik zag trouwens dat het overzicht van de gelezen spannende samenleesboeken al meer dan een jaar niet is bijgewerkt. En die lijst check ik om te kijken of een boek dat ik wil nomineren al niet eerder is gelezen. Ik weet niet of Inge (die de lijst bijhoudt) nog actief is? Ik houd van bijgewerkte lijstjes..... ;)
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik ga voor Thilliez. Ik ken de schrijver niet, maar volgens de beschrijving kan ik dit wel eens wat vinden.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Jo Nesbø is echt een aanrader. Volgens mij heb ik de De Oslo-trilogie (waar Nemesis boek twee van is) helemaal gelezen. Er is ook een nieuw boek: de vleermuisman
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Joanazinha schreef: Ik zag trouwens dat het overzicht van de gelezen spannende samenleesboeken al meer dan een jaar niet is bijgewerkt. En die lijst check ik om te kijken of een boek dat ik wil nomineren al niet eerder is gelezen. Ik weet niet of Inge (die de lijst bijhoudt) nog actief is? Ik houd van bijgewerkte lijstjes..... ;)
Ja je hebt gelijk, elke keer denk ik, dat zal ik even bijwerken maar dan doe ik weer wat anders en vergeet het.
Inge heeft momenteel heel andere zaken aan haar hoofd. Ik zal eens kijken wanneer ik er tijd voor heb en dan zal ik het bijwerken. Als ik het niet doe help me dan maar herinneren.

Dettie
Joanazinha

Marjo schreef:Ik ga voor Thilliez. Ik ken de schrijver niet, maar volgens de beschrijving kan ik dit wel eens wat vinden.
In november 2009 hebben we Het gruwelhuis van deze schrijver als samenleesboek gehad.
Joanazinha

Dettie schreef: Ik zal eens kijken wanneer ik er tijd voor heb en dan zal ik het bijwerken. Als ik het niet doe help me dan maar herinneren.
Dettie
Als ik je kan helpen geef je maar een gil hoor!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Welk spannend boek gaan we samenlezen in augustus/septem

Bericht door Dettie »

gelijk maar gedaan dan kan ik het ook niet meer vergeten

zie http://leestafel.messageboard.nl/forum/ ... =11&t=2673

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik weet niet of ik dat gelezen heb, 'het gruwelhuis', Ik heb geen verslag.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja je hebt het gelezen, zie

http://leestafel.messageboard.nl/forum/ ... php?t=5922 (onderaan)

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Hm, zo lovend was ik niet. Misschien een herkansing dan..
Joanazinha

Ik ga mee met Marjo voor Thilliez.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Nou dan wordt het Thilliez.

Dettie
Plaats reactie