Greg Iles - Het stille spel samenleesboek dec/januari 2011

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Greg Iles - Het stille spel samenleesboek dec/januari 2011

Bericht door Dettie »

alvast een item geopend.

Dettie
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik was een tijdje geleden al een keer in het boek begonnen, maar toen kon het me niet boeien. Nu heb ik het begin van de week weer opgepakt en zat er vanaf het begin helemaal in. Gisteravond doorgelezen en doorgelezen, omdat ik wilde weten hoe het af zou lopen.
Het was mijn eerste boek van Greg Iles (en ik heb er nog een paar in de kast staan), maar hij is de kennismaking meer dan waard! Soepel verhaal, hij weet de spanning steeds meer op te bouwen en ik kon me goed inleven in de karakters.

Penn Cage gaat na de dood van zijn vrouw met zijn dochtertje op bezoek bij zijn ouders in Natchez, Mississippi. Hij is advocaat (geweest) en schrijver van bestsellers. Hij raakt min of meer per ongeluk betrokken bij het onderzoek naar de dood van een zwarte jongeman in 1968: ongeluk of moord? In eerste instantie wil hij er niets mee doen, tot hij door steeds zwaardere tegenwerking de kont tegen de krib gooit: blijkbaar is er iets niet in de haak. De plaatselijke patriarch heeft er mee te maken, waardoor er een zijspoor loopt naar diens dochter met wie Cage als jongeman een relatie heeft gehad, en de lijnen lopen ook naar de hoogste baas van de FBI. Maar wat is er nu eigenlijk precies gebeurd? Cage moet ver gaan om de hele waarheid boven tafel te krijgen.

Spannende thriller van het kaliber pageturner.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ben benieuwd of Marjo het deze keer met je eens is :D

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Het ligt klaar.
Marjo

Bericht door Marjo »

Nou Joanazinha. We zijn het eens!! Al had hij mij meteen vanaf het begin te pakken. Ik ben blij dat ik vroeg in een weekend ben gaan lezen, want je legt het niet weg..
Behalve, maar dat is natuurlijk ook moeilijk..het einde. Dan weet je al hoe het zit, maar moet je toch nog even door die finesses. En die epiloog hoefde ook niet, maar was gelukkig kort.
Ik maak nog een verslagje.

Lees hier: http://www.thrillers-leestafel.info/greg-iles/

Ben je intussen andere boeken van hem aan het lezen??
irene

Bericht door irene »

Nou..dat belooft wat.
Ik heb het boek afgelopen zondag tijdens de nieuwjaarsmeeting van Bc meegenomen. Ga het gauw bovenop de stapel leggen!

groetjes, irene
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Marjo schreef: Ben je intussen andere boeken van hem aan het lezen??
Nog niet, maar ik heb wel eentje op de nog te lezen stapel liggen: Doodsangst. Ook zo'n iets dikkere pocket, die bewaar ik denk ik voor de voorjaarsdagen op de camping :D . Kom er nu niet aan toe.
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat vroeg mijn dochter vanmorgen (die het aan het lezen is): ik heb dit toch al gelezen, 'doodsangst'?
Maar dat is dus ook de titel van een boek van Jilliane Hoffman..
irene

Re: Greg Iles - Het stille spel samenleesboek dec/januari 20

Bericht door irene »

Opgehouden met lezen op bladzijde 172. Ik kan helaas totaal geen binding met dit verhaal krijgen. Veel te langdradig, onsamenhangend en van spanning is nauwelijks sprake.
Sorry Marjo en Joanazinha, ik heb het echt geprobeerd, maar na ruim 4 weken vond ik toch echt dat ik dit boek dicht moest klappen. Weer tijd voor een boek dat me wél boeit.

groetjes, irene
Plaats reactie