Michael Moorcock: Zie de mens

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Marjo

Michael Moorcock: Zie de mens

Bericht door Marjo »

Misschien heeft Piet Meewse dit boekje wel gelezen en gedacht "dat kan ik beter"...

Lees het verslag, klik hier hhttp://www.thrillers-leestafel.info/michael-mo ... ce-fiction

Marjo
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik heb even je verslag over het boek van Piet Meewse gelezen. Er zijn wel veel overeenkomsten ja. het idee is wel hetzelfde. Reizen naar de tijd dat Jezus leefde. Jammer dat ze geen fototostel bij zich hebben! Zo'n minidingetje zoals James Bond wel eens had.
Maar het personage uit dit boek is niet Judas begrijp ik. Wel een fascinerend idee, stel dat het écht kon.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ja, stel..
maar daarom is tijdreizen zo'n leuk idee! Je kan er zoveel mee.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja dat wel maar je moet het verhaal dan wel een beetje geloofwaardig maken. Ik vond dat verhaal van Niffeneger te ongeloofwaardig worden. Het kan natuurlijk sowieso niet maar zoiets moet je óf heel geloofwaardig schrijven óf een komisch boek van maken. Thea Beckman had met die spijkerbroekjongen er een mooi verhaal van gebakken hoewel ik daar ook wel m'n kanttekeningen bij had.
Maar Niffeneger werd wel erg raar. Juist het dromen van hoe het zou kunnen zijn maakt het leuk en dan een mooi verhaal daar omheen waarvan je denkt, áls het gebeurt dan zou het zo kunnen gaan.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat is het verschil tussen jou en mij, ik mag een beetje fantasy wel. Ik vond Niffenegger dus erg leuk!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja ik houd wel van fantasie (geen fantasy) en dat kan heel ver gaan, maar dan nog moet het kloppen. En dat miste ik bij Niffenegger. Het werd teveel heen en weer gedoe vond ik.
Of het moet er zo dik bovenop liggen dat het heel erge fantasie is, dan is het ook leuk.

Dettie
die fantasy meer als iets met vreemde wezens en eenogige mensen ziet.
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik schreef expres 'fantasy', want dat bedoel ik ook. Tijdreizen hoort officieel tot de sciencefiction denk ik, maar het is een grensgebied.
Niet alle 'fantasy' is met rare wezens hoor.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja het is een grensgebied dat zeg je goed. Ik kan me nooit zo inleven in fantasy of science fiction daarom vind ik het niet lekker lezen.
Ze leven in van die werelden waar ik niets mee heb en hebben vliegende paarden bijv. of eenhoorns en gedrochten. Ooit vond ik een science fiction boek wel leuk, er staat zelf een verslag van hier op de site, ik weet alleen niet meer hoe het boek heet en wie het schreef. :? Schiet ook niet op hè.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik hoef ze ook niet allemaal, als het gaat over technische snufjes, of mensenetende monsters haak ik ook af. Al hangt het ook heel erg af van de manier waarop het geschreven is. Ik vind Harry Potter heel goed, maar er zijn series over heksen en tovenaars die ik niet hoef.

Jammer dat je je dat boek niet herinnert! Maar zo zie je maar dat soms fantasy=fantasieën heel plausibel kunnen zijn!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

het is een duo iets met een T dacht ik Tirrel? Geen idee meer hoe ze heten. Kan voor kinderen zijn geweest, weet ik ook niet meer.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat zegt me voorlopig niets.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Hehe gevonden. Het was Modderland van Paul Stewart & Chris Riddell

Dettie|
Marjo

Bericht door Marjo »

Ah, ik denk niet dat ik dat gelezen heb, het zegt me niets.
Plaats reactie