Elma Noë: Game , set & match (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Marjo

Elma Noë: Game , set & match (debuut)

Bericht door Marjo »

Thrillers verschijnen doorgaans niet op de shortlist, zelfs niet op de longlist van de debutantenprijs. Zou de jury ze wel lezen?

Waarom blijven uitgevers die boeken dan toch insturen? Misschien moet er een aparte thrillerdebutenlijst komen. Iets voor crimezone?

Dan hoef ik deze boeken ook niet meer te lezen, want eerlijk gezegd, als het geen debuut was geweest, had ik dit nooit gekozen. Het is niet slecht, maar gewoon niet mijn soort boek.

Lees het verslag, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/elma-noe

Marjo
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dat het niet jouw boek is, is niet te merken in je verslag, knap!

Ik was al verbaasd dat je toch redelijk positief was.

Ja, ik denk dat je een heel goede thriller moet schrijven voordat die op de shortlist verschijnt. Dit lijkt mij een soort chicklit-thriller als ik afga op je verslag.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik neig naar soapthriller.
Als een boek niet direct mijn smaak is, mag ik het nog niet afkraken natuurlijk. Als het verhaal mij niet aanstaat, ga ik meer letten op de stijl en de manier waarop het in elkaar steekt. En daar is niets mis mee bij Elma Noë.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

In het tijdschrift Boek wordt er niet erg lovend over Game, set & match geschreven.

--

Voor de doelgroep - liefhebbers van de categorie doktersromannetjes -plus- is het ongetwijfeld leuk om te lezen, als Noë op stoom is, houdt ze de aandacht goed vast.
[...]
Noé schrijft in het begin van hara boek nog niet zo trefzeker. Ze omschrijft Lisette als een perfectionist die alles tot in de kleinste hoeken opruimt, maar eigenlijk een chaoot is en altijd haar sleutels kwijtraakt. Welke van de twee is het nou, denk ik dan. En de vele se.ks in gane, set & match is soms gewoon wat ranzig. [...]

Hans van der Klis

--

Dettie
Plaats reactie