Wat wordt het spannende samenleesboek gebr/maart 2010?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Wat wordt het spannende samenleesboek gebr/maart 2010?

Bericht door Dettie »

Jullie kunnen gaan nomineren voor het spannende samenleesboek februari-maart.

Voor de nieuwelingen:
Ieder mag maximaal 3 titels opgeven, met korte beschrijving en aantal pagina's erbij.
Héél nieuwe boeken nomineren wordt afgeraden omdat niet bij iedere bibliotheek die nieuwe titels te krijgen zijn.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Peter James: Doodsimpel

Wanneer vier vrienden een aanstaande bruidegom op zijn vrijgezellenavond bij wijze van grap in een doodskist in het bos begraven, krijgen zij een dodelijk ongeluk.

Sebastian Fitzek: De therapie

Vier jaar na de spoorloze verdwijning van zijn dochtertje meldt een mysterieuze vrouw zich bij een psychiater in haar waandenkbeelden duikt een meisje op dat verdacht veel lijkt op het verdwenen kind.

Karine Giébel: De duisternis valt

Een politie-inspecteur ontwaakt in een afgesloten kelder langzaamaan realiseert hij zich dat hij de gevangene is van een onbekende vrouw die hij een lift heeft gegeven
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik ga morgenavond even in mijn voorraadje kijken, hoewel Marjo al 2 titels opgeeft die ik ook graag wil lezen..... Wordt vervolgd!
Joanazinha

Op de valreep nog wat nominaties:

1. Quarantaine - Alex Kava
Wanneer FBI-agent Maggie O'Dell en haar baas, Kyle Cunningham, een brief ontvangen waarin wordt gedreigd met een explosie, gaan ze onmiddelijk naar het adres in kwestie. Daar treffen ze echter geen bommen aan, maar een doodzieke, bloedende vrouw. Onmiddelijk realiseren ze zich dat het hier niet om een 'gewone' explosie gaat, maar om een misschien nog wel gevaarlijkere variant: de explosie van een dodelijk virus. Tegen de tijd dat ze dat ontdekken, zijn ze er echter allebei al aan blootgesteld.

Zowel Maggie als haar baas worden overgebracht naar een speciale overheidsinstelling, waar ze in quarantaine worden gesteld. Voor Maggie zijn de eenzame opsluiting en het afwachten of zijzelf besmet is bijna niet te verdragen, maar er is genoeg afleiding. Iemand verspreidt het virus - en zij moet er, met behulp van haar collega R.J. Tully, achter zien te komen wie deze zieke geest is. Voordat er meer slachtoffers vallen, en vóórdat er een epidemie uitbreekt...

2. Spoorloos - Harlan Coben
'Je eerste liefde vergeet je nooit. Die van mij werd vermoord.'
Elf jaar geleden werd Will Kleins ex-vriendin Julie gewurgd aangetroffen in de kelder van haar huis. Al het bewijs wees in de richting van Wills oudere broer Ken. Deze verdween echter spoorloos... Sindsdien is er niets meer van hem vernomen. Men vermoedde dat hij niet meer leefde.
Will heeft de daaropvolgende jaren de draad van zijn leven weer opgepakt. Maar dan onthult zijn moeder op haar sterfbed dat Ken nog leeft. Kort daarna verdwijnt Wills mooie nieuwe vriendin plotseling en krijgt Will te horen dat zij gezocht wordt als verdachte van een barbaarse dubbele moord.

3. Vaderwraak - Roslund & Hellström
Een meisje is het slachtoffer geworden van een zojuist ontsnapte kindermoordenaar. Haar vader neemt het recht in eigen handen uit onvrede over het traag verlopende politieonderzoek. Zo voorkomt hij dat de moordenaar opnieuw zal toeslaan. De reacties pro en contra de eigenrichting van de vader brengen het hele land in beroering.
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik ga toch voor een eigen titel, want als ik dat zo lees bij jouw nominaties Joanazinha, dan zijn die boeken niets voor mij. Bij deze Franse weet ik het gewoon niet...
Dus Karine Giébel: De duisternis valt
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ocherm, Joanazinha valt aldoor buiten de boot. Jij vindt Harlan Coben toch wel goed Marjo?

Dettie
Die zich er even tegenaan bemoeit :D
Marjo

Bericht door Marjo »

Je bemoeit maar lekker.
Maar nee, helaas, Coben is niets voor mij.
Maar misschien kies ik nu voor een van de titels die Joanazinha ook wilde lezen???
Joanazinha

Ach Det; het huidige samenleesboek was er eentje van mij, dus het valt wel een beetje mee. Alleen verschillen de meningen van Marjo en mij over thrillers en dat vind ik prima!
Ik heb het boek De duisternis valt even gecheckt op internet; het was namelijk precie de titel die ik niet had gekozen :lol: . Maar de reacties van anderen op het boek van Marjo's keuze triggeren mij; aan de ene kant ben ik een beetje huiverig voor de al te plastische beschrijvingen die erin schijnen te staan. Aan de andere kant vind iedereen die het heeft gelezen het een goed boek.
Dus ik kan mij er heel goed in vinden wanneer De duisternis valt gekozen wordt, hoewel het niet mijn eerste keuze is. Dat wordt dan toch het boek Vaderwraak van Roslund en Hellström.

We zullen zien wat er uit komt!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Nou, ik griezel bij alle beschrijvingen dus aan mij hebben jullie niets :D
Ben nu ook benieuwd wat het zal worden.

Dettie
irene

Bericht door irene »

Ik heb Vaderwraak en Spoorloos allebei gelezen. Dus arme joanazinha ga ik toch voor marjo's keuze.
Overigens ben ik ook niet zo'n fan van Coben, ik vind hem wat te langdradig. De boeken van Roslund en Hellstrom zijn fantastisch goed geschreven, echte aanraders!

groetjes, irene
irene

Bericht door irene »

Ik ga dus ook voor de franse vertaling... de duisternis valt.

groetjes, irene
Plaats reactie