Spannend samenleesboek december 2009/januari 2010

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Spannend samenleesboek december 2009/januari 2010

Bericht door Dettie »

Welk spannend boek willen jullie voor december/januari samen lezen>

Dettie
die eens een keer op tijd is.
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik nomineer:

Kruis - Ken Bruen
Het nieuws dat er een jongen is gekruisigd, slaat in als een bom in het Ierse plaatsje Galway. Wanneer de zus van het gekruisigde slachtoffer enige dagen daarna levend wordt verbrand, is het tijd voor actie. Jack Taylor, een sociaal onaangepaste en drankzuchtige privédetective stort zich op de zaak en ontdekt meer dan hij eigenlijk wil weten...

Volgens Crimezone.nl: Vrolijk makende zwartgalligheid bestaat.

Paperback, 234 blz. Het boek is net uit, dus ik weet niet of het al goed verkrijgbaar is. Ik heb een exemplaar liggen; mocht het boek gekozen worden, dan kan ik het rondgestuurd worden (alleen naar bekende leestafelaars).

De stilte van de hel - Cody McFadyen
Smoky Barrett is een jonge, maar ervaren FBI-agente. Zij leidt CASMIRC, een speciale eenheid die zich bezighoudt met onderzoek naar seriemoordenaars. Smoky is tijdelijk met verlof. Haar man en dochtertje zijn vermoord door de man achter wie zij aanzat. Met behulp van een psychiater probeert zij dit trauma te verwerken. Maar Smoky heeft nog een lange weg te gaan. Dan wordt het ontzielde lichaam gevonden van Annie Franklin, Smoky's beste vriendin van vroeger. Ze neemt de zaak op zich. De moordenaar zelf legt contact met Smoky. Hij beweert een afstammeling te zijn van Jack the Ripper. En hij daagt haar persoonlijk uit: zij moet hem tegenhouden, voordat er meer slachtoffers vallen... De stilte van de hel is het zenuwslopende relaas van de fysieke en vooral ook mentale strijd tussen FBI-agente Smoky Barrett en seriemoordenaar Jack Jr. Een sterke vrouw tegenover een gruwelijke psychopaat, die veel te veel weet van haar kwetsbare kanten.

Pocketuitgave, 375 blz.

Besmet - Katarina Wennstam
Rebecca Wahl en haar man Jonas lijken het perfecte leventje te leiden. Ze hebben allebei succesvolle carrières (hij is advocaat, zij journaliste), ze zijn ruim twaalf jaar getrouwd en hebben een zoon en een dochter. Maar achter deze façade delen Rebecca en Jonas steeds minder. Als de eigenaars van een illegaal bordeel worden opgepakt en terechtgesteld, wordt Jonas, die bekendstaat om zijn vlotte babbel, gevraagd om juridisch commentaar te leveren. Ondertussen hebben een paar collega’s van Rebecca een computer gekraakt waaruit een lijst van prominente klanten van het bordeel tevoorschijn komt. Jonas Wahl is een van de namen. Rebecca’s wereld stort in en voor ze het beseft is ze verwikkeld in een levensgevaarlijk seksschandaal. Katarina Wennstam verwierf met haar opvallende debuut direct een groot lezerspubliek in Zweden.

Paperback, 377 blz.
Marjo

Bericht door Marjo »

Mo Hayder: Ritueel
Nadat de politie van Bristol afgehakte delen van een mannenlichaam heeft gevonden in het water, gaat men op zoek naar diens lichaam, dood of levend.

Laura Lippman
Een vrouwelijke privé-detective in Boston krijgt opdracht de verdwenen echtgenote en drie kinderen van een man op te sporen.
Joanazinha

Ik stem voor: De stilte van de hel van Cody McFayden.

Joanazinha
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik vind dat best hoor, we zijn hier met zo weinig..als de bieb het heeft tenminste!
irene

Bericht door irene »

Ik vind dat best hoor, we zijn hier met zo weinig..als de bieb het heeft tenminste!
ik sluit me hierbij aan, alleen weet ik niet of ik dit boek geleend en gelezen kan krijgen de komende maanden.

groetjes, irene
Joanazinha

Ik heb het boek zelf voor een paar cent op de kop getikt bij de kringloopwinkel. Wat mij betreft kan het wel naar jullie rondgestuurd worden?

Joanazinha
Plaats reactie