Welk spannend boek gaan we samenlezen in december/januari?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Welk spannend boek gaan we samenlezen in december/januari?

Bericht door Dettie »

Jullie kunnen weer een spannend boek nomineren voor december/januari.
Maximaal 3 titels met graag een korte beschrijving erbij en het aantal pagina's.

Dettie
Marjo

Re: Welk spannend boek gaan we samenlezen in december/januar

Bericht door Marjo »

Ik zou eigenlijk de nieuwste van Stephen King wel willen lezen, maar.. die is dus nieuw. Kan me voorstellen dat jullie liever iets anders kiezen. Ik heb het zelf nog niet eens.
Het gaat over de moord op Kennedy. Het is al wel vertaald hoor. Dat dan weer wel.

http://www.calgaryherald.com/entertainm ... drop_story
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Marjo schreef:Ik zou eigenlijk de nieuwste van Stephen King wel willen lezen, maar.. die is dus nieuw.
Als dit hem wordt, kan ik hem in ieder geval in de bieb reserveren; daar is hij al volop aanwezig maar wel veel uitgeleend. Het lijkt me op zich wel een goed boek, hoewel ik geen Stephen King-fan ben.
Ik zal zelf vanavond eens in mijn leesstapel duiken om te kijken of ik wat te nomineren heb.

Joanazinha
Joanazinha

Ehm.... vanavond niet meer aan toegekomen om nominaties uit te zoeken. Mag morgenavond ook nog?
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

ja natuurlijk, ik ben gewoon weer eens veel te laat met vragen.

Dettie
Joanazinha

Mijn 3 nominaties:

1. Dan sterft ze - Gregg Hurwitz
Patrick Davis ziet zijn leven langzaam kapot gaan. Zijn huwelijk staat onder druk en hij wordt onterecht uit een filmproductie gegooid waar hij het scenario voor heeft geschreven. Alsof dat allemaal niet genoeg is, ontvangt hij op een ochtend een dvd waarop hij zichzelf in zijn eigen huis kan zien. Na nog een dvd ontvangt hij een e-mail: Vertel dit aan niemand, kom alleen, doe wat we zeggen, anders sterft ze. Alles in zijn leven zal opgelost worden als hij maar doet wat er van hem gevraagd wordt. Maar Patrick raakt juist steeds dieper verstrikt in een web van intriges die alles wat hij nog heeft in zijn leven, bedreigen. Hij weet niet meer wat echt is en wat niet, omdat zijn leven nu geregisseerd wordt door anderen. En elke keer als hij eruit wil stappen, volgt er een nare verrassing.

Paperback, 336 blz.

2. Trigger - Wulf Dorn
Trigger is een ijzersterke psychologische thriller waarin angst, geweld en paranoia de lezer meevoeren naar een schokkende ontknoping.
Klinisch psycholoog Ellen Roth wordt ingeroepen om een ernstig mishandelde en getraumatiseerde vrouw te bezoeken. De onbekende vrouw is doodsbang en smeekt om bescherming tegen de Zwarte Man, een angstaanjagend figuur uit een oud Duits kinderrijmpje. Ellen bezoekt de vrouw op twee opeenvolgende dagen, maar als zij op de derde dag de kamer van de vrouw in loopt, kan ze haar nergens vinden. En er is niemand op de psychiatrische afdeling die van haar bestaan afweet. Ellen kan niet geloven dat de vrouw is verdwenen en dat alleen zij haar heeft gezien. Dan wordt ze gebeld op haar geheime nummer. Een zware mannenstem vraagt of zij ook bang is voor de Zwarte Man. Het is het begin van een angstaanjagend kat-en-muisspel, met het leven van de onbekende vrouw als inzet...

Paperback 398 blz.

3. Kwaad bloed - Erica Spindler
Al generaties lang zwaaien de vrouwen van de familie Pierron de scepter over een legendarisch bordeel in New Orleans. De eerste die er ogenschijnlijk in slaagt een nieuw leven op te bouwen, is Hope Pierron. Overdag is ze de elegante echtgenote van een rijke hotelier en de toegewijde moeder van Glory. 'sNachts geeft ze zich echter over aan duistere verlangens die haar ondergang dreigen te worden. Haar dochter Glory weet niets van de geheime escapades van haar moeder, noch van haar afkomst. Toch zal juist die afkomst haar leven voorgoed veranderen.

Pocket, 478 blz.

De drie nominaties staan in volgorde van mijn voorkeur.
Joanazinha
Marjo

Bericht door Marjo »

Die eerste ken ik ergens van... de bieb heeft het. Dus als het King niet wordt, dan deze...
Joanazinha

Annemarie heeft van het eerste boek onlangs een recensie geschreven en die sprak jou wel aan Marjo ;) .
Marjo

Bericht door Marjo »

Ha! Dat was het dus. Maar misschien voor Annemarie niet zo leuk om deze dan te doen?
Joanazinha

Kan ik me voorstellen, dan valt die af stel ik voor. Hoewel ik nieuwsgierig ben naar het boek van Stephen King ga ik toch voor mijn keuze 2: Trigger van Wulf Dorn.

Joanazinha
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dat vind ik niet erg hoor. Ik vond het een goed boek en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Dus ik kies voor Dan sterft ze van Gregg Hurwitz.
Marjo

Bericht door Marjo »

Nou ja, als je het niet vervelend vindt!! King lees ik toch wel te zijner tijd, en deze spreekt mij meer aan dan nummer twee.
Joanazinha

Prima, dan wordt het dus Dan sterft ze van Gregg Hurwitz.
Ik heb het boek Marjo, dus als je wilt kan ik het wel naar je doorsturen? Ik hoor het wel.

Joanazinha
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Mooi dan zet ik het op de site dat dit boek het samenleesboek wordt.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

De bieb heeft het, Joanazinha. Maar bedankt voor je aanbod.
Plaats reactie