Lotte & Soren Hammer - Misbruik
Lotte & Soren Hammer - Misbruik
Het verhaal staat op de achterflap: in een gymzaal hangen vijf lijken waarvan de handen zijn afgehakt en de geslachtsdelen ook zijn verminkt, als ze al niet helemaal zijn verwijderd. De politie moet daar natuurlijk wat mee: wie heeft het gedaan en waarom.
Lees verder, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/lot ... ren-hammer
PetraO.
Lees verder, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/lot ... ren-hammer
PetraO.
Laatst gewijzigd door Dettie op 19 mar 2011, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Jammer dat het boek niets was, het gegeven op zich is bere-interessant. Net zoiets als die vrouw in Duitsland die de verkrachter en moordenaar van haar dochter doodschoot. (waargebeurd) Die vrouw kreeg ook alle sympathie maar kon ze er zo mee wegkomen omdat iedereen haar daad begreep? Ze had wél iemand omgebracht.
In dit boek had ook een goed verhaal gemaakt kunnen worden om deze afschuwelijke vergrijpen. Een kind se.ksueel misbruiken is heel erg.
Een goed boek over zo'n onderwerp kan maken dat je zelf ook gaat nadenken over wat jij denkt en wat jouw oordeel zou zijn etc.
Dettie
In dit boek had ook een goed verhaal gemaakt kunnen worden om deze afschuwelijke vergrijpen. Een kind se.ksueel misbruiken is heel erg.
Een goed boek over zo'n onderwerp kan maken dat je zelf ook gaat nadenken over wat jij denkt en wat jouw oordeel zou zijn etc.
Dettie
Goh, ik heb dit boek heel anders gelezen dan Petra.
Het is geen echte thriller, nee, maar juist daarom des te indringender. En de lugubere details blijven echt achterwege..
Ik vind de personen niet zo interessant, daar ben ik het mee eens, maar dat hoeft voor mij dus ook helemaal niet.
Nou, Joanazinha: voor jou ligt een taak hier.. Ken je dit boek?
Lees mijn mening: http://www.thrillers-leestafel.info/lot ... ren-hammer
Marjo
Het is geen echte thriller, nee, maar juist daarom des te indringender. En de lugubere details blijven echt achterwege..
Ik vind de personen niet zo interessant, daar ben ik het mee eens, maar dat hoeft voor mij dus ook helemaal niet.
Nou, Joanazinha: voor jou ligt een taak hier.. Ken je dit boek?
Lees mijn mening: http://www.thrillers-leestafel.info/lot ... ren-hammer
Marjo
-
Ik heb het boek niet gelezen, maar zal het onthouden. Ik heb wel een boek gelezen met een zelfde soort thematiek.
Anders Roslund en Börge Helström - Vaderwraak
Dit gaat over een vader die de moordenaar van z'n dochter vermoordt. Op zich kan je daar misschien nog begrip voor hebben, maar het probleem is dat andere mensen zich geroepen voelen om ook het recht in eigen hand te nemen, met gruwelijke gevolgen, onder andere voor iemand die ooit, in een daad van jeugdige overmoed een keer naakt heeft gelopen.
Anders Roslund en Börge Helström - Vaderwraak
Dit gaat over een vader die de moordenaar van z'n dochter vermoordt. Op zich kan je daar misschien nog begrip voor hebben, maar het probleem is dat andere mensen zich geroepen voelen om ook het recht in eigen hand te nemen, met gruwelijke gevolgen, onder andere voor iemand die ooit, in een daad van jeugdige overmoed een keer naakt heeft gelopen.
-
Ik heb Vaderwraak op mijn torenhoge nog te lezen stapel liggen. Effies kijken..... de oorspronkelijke uitgave is van 2004; de eerste Nederlandse vertaling van 2005 bij De Geus. Mijn uitgave is de vierde druk uit 2008.
Het is dus al een wat ouder boek inmiddels.
Op de cover staat: Beste Scandinavische misdaadroman 2005.
Het is dus al een wat ouder boek inmiddels.
Op de cover staat: Beste Scandinavische misdaadroman 2005.
In Duitsland is het in werkelijkheid gebeurd, een hele tijd geleden (20 jaar?). Een vrouw schoot in de rechtzaal de moordenaar van haar dochtertje neer. Het deed toentertijd veel stof opwaaien. Ze had wel iemand vermoord maar omdat iedereen de vrouw zo goed begreep was het de vraag of ze wel of niet gestraft moest worden.
Volgens mij zijn daar ook wel boeken over geschreven of verhalen die op die zaak gebaseerd zijn, geschreven
Dettie
Volgens mij zijn daar ook wel boeken over geschreven of verhalen die op die zaak gebaseerd zijn, geschreven
Dettie
Ik lees nu nog eens de recensies van Petra en Marjo en groter kan het verschil niet zijn.
Dor en oninteressant schrijft Petra.
Dit boek is het debuut van broer en zus Hammer. Een apart debuut, want zij bewandelen niet de geëigende wegen van de spannende thriller. Niet ‘gewoon’ een moord, die opgelost moet worden, maar meteen een ethische kwestie bij de horens pakken, dat moet je maar durven.
Ze houden de vaart erin door vrij korte hoofdstukken te schrijven en daarbij steeds te wisselen van invalshoek met een ander vertelperspectief.
Dat is het leuke van twee recensies...
Dettie
Dor en oninteressant schrijft Petra.
Dit boek is het debuut van broer en zus Hammer. Een apart debuut, want zij bewandelen niet de geëigende wegen van de spannende thriller. Niet ‘gewoon’ een moord, die opgelost moet worden, maar meteen een ethische kwestie bij de horens pakken, dat moet je maar durven.
Ze houden de vaart erin door vrij korte hoofdstukken te schrijven en daarbij steeds te wisselen van invalshoek met een ander vertelperspectief.
Dat is het leuke van twee recensies...
Dettie
Smaken verschillen. Ik kan ook enthousiast zijn over een boek en dan later een bespreking lezen, die haaks op m'n eigen oordeel staat.
De boeken van Anders Roslund en Börge Helström snijden over het algemeen ook maatschappelijke thema's aan en deze zijn over het algemeen belangrijker dan het zoeken naar de dader. Ze hebben echter wel vaak een soort verrassing achter de hand.
Over het algemeen geef ik de voorkeur aan boeken waarin het speurwerk wat meer centraal staat.
De boeken van Anders Roslund en Börge Helström snijden over het algemeen ook maatschappelijke thema's aan en deze zijn over het algemeen belangrijker dan het zoeken naar de dader. Ze hebben echter wel vaak een soort verrassing achter de hand.
Over het algemeen geef ik de voorkeur aan boeken waarin het speurwerk wat meer centraal staat.
-
-
-