Nominaties spannend boek voor oktober-november

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Marjo

Nominaties spannend boek voor oktober-november

Bericht door Marjo »

Caine, Linda - Spoor van de maan
Linda Caine is gelukkig getrouwd en heeft lieve kinderen, maar wordt gekweld door depressies, die steeds heviger worden. Beelden flitsen door haar hoofd en laten haar verbijsterd achter.
De speurtocht in Linda's geest leest, hoewel waar gebeurd, als een psychologische thriller van de eerste orde. Tot het einde toe zijn er onverwachte wendingen, en de schokkende ontknoping is geheel anders dan de lezer verwacht.

Camilla Way: hartje zomer
Een jonge Engelse vertelt hoe zij als 13-jarige met twee raadselachtige jongens in Greenwich de zomer doorbrengt die eindigt in enkele gruweldaden.

James Scudamore - De Geheugenkliniek
Anthony ('Anti') is een Engelse jongen die met zijn familie naar Ecuador is verhuisd. Licht astmatisch, verlegen en niet geheel ontdaan van oud-Engelse behoudenheid voelt Anti zich aangetrokken tot de populaire en mysterieuze Fabián. De vriendschap die zich tussen de jongens ontwikkelt is gestoeld op de mythes die ze samen creëren en onderhouden. Fantasie als levensvaardigheid wordt daarbij sterk aangemoedigd door Fabiáns excentrieke oom Suarez.
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik zal dit weekend eens kijken wat ik op kan duikelen uit de stapel :D . Er ligt nog genoeg.....
irene

Bericht door irene »

Ik wil graag deze nomineren:

Franck Thilliez: Het gruwelhuis

Beschrijving
In een verlaten loods in een windmolenpark in Noord-Frankrijk, wordt een jong meisje dood gevonden., Ze zit rechtop, met haar ogen wijdopen. De politie van Duinkerken vindt verontrustende sporen op de plaats van de moord en er hangt een vreemde, dierlijke geur.

Lucie Henebelle, een jonge, ambitieuze rechercheur, bijt zich vast in de zaak. Ze verdiept zich al jaren in het gedrag van psychopaten en dit is de kans om haar kennis in de praktijk te brengen.

Vertaling van la chambre des morts,
in Nederland uitgegeven in 2007,
256 pagina's ,
uitgeverij Sijthoff

groetjes, irene
Marjo

Bericht door Marjo »

Getver..zou Dettie zeggen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ja, dat zei ik ook, getverdegetver

Dettie
Joanazinha

Hmmmm, ik heb 'gewone' thrillers in de aanbieding :lol: :

De verwisseling - Sandra Brown
Wat begint als een grap eindigt in een tragedie. Melina Lloyd vraagt haar tweelingzus Gillian haar plaats in te nemen bij een officieel diner. Maar Gillian weigert om een zeer persoonlijke reden. Onverwacht eindigt de avond voor Melina in een ware liefdesnacht met een bijzonder aantrekkelijke man. De volgende ochtend staat de politie voor de deur met vreselijk nieuws. Gillian is vermoord, in haar eigen bed. Op de muren van haar slaapkamer staan obscene woorden, geschreven in bloed. Melina wil de dood van haar zus wreken. Zij is ontevreden met het politie-onderzoek en wantrouwt de autoriteiten die beweren haar te beschermen. Ook háár leven is overduidelijk in gevaar. Melina neemt alleen genoegen met de waarheid...

De toegewijde tuinier - John le Carré
Tessa Quayle, een jonge activiste, wordt dood in een auto aan de oever van het Turkanameer in Kenia aangetroffen. Haar keel is doorgesneden. Naast haar ligt de chauffeur - onthoofd. Van Tessa's vriend en reisgenoot, de Afrikaanse arts en hulpverlener Arnold Bluhm, is geen spoor te bekennen.

Tessa's veel oudere echtgenoot Justin, een Brits diplomaat op de ambassade in Nairobi en een enthousiast tuinier, begint een eenzame speurtocht naar de moordenaars van zijn vrouw.
Het wordt een reis naar verre onherbergzame oorden maar bovenal een reis tot in de diepste diepten van zijn ziel waaruit hij onvermoede kracht weet te putten en eindelijk ontdekt wie hij werkelijk is en wat zijn jonggestorven geliefde dreef.

De toegewijde tuinier is de achttiende roman van de onbetwiste grootmeester van de literaire thriller. Het is niet alleen een aangrijpende en spannende avonturenroman die een aantal continenten overspant, maar tevens een onthutsende en glasheldere analyse van de uitwassen van kapitalistische hebzucht bij de multinationale farmaceutische bedrijven en de funeste gevolgen daarvan voor het minder bevoorrechte deel van de wereldbevolking.

Moord in Tuschinski - Heuvel & De Waal
Bij de feestelijke première van een nieuwe revue in het Theater Tuschinski in Amsterdam vindt een tragedie plaats: tijdens de voorstelling valt een decorstuk op een beroemde ster-acteur Frederik Schakels. Hij overleeft het niet. De politie, in de persoon van de jonge inspecteur Saltet, is snel ter plaatse en stelt vast dat het om een ongeluk gaat. Terwijl iedereen in de chaos gesommeerd wordt het theater te verlaten, loopt een kleine man met een bolhoed het podium op en neemt de situatie ter plekke eens goed in ogenschouw. Het is apotheker en kriminalist C.J. van Ledden Hulsebosch, en hij komt de conclusie dat het podium een plaats delict is! Er is geknoeid met de touwen van het decor. Dit is het begin van een vruchtbare samenwerking tussen Van Ledden Hulsebosch en inspecteur Saltet. Maar niets is wat het lijkt in de zaak van de vermoorde revuester. Het spoor naar de moordenaar voert langs het verborgen leven van het slachtoffer. De gewaagde experimenten van Van Ledden Hulsebosch leiden uiteindelijk tot de verrassende ontknoping.
C.J. van Ledden Hulsebosch was Nederlands eerste forensisch sporenonderzoeker en politiedeskundige en werd op zijn tijd 'De Sherlock Holmes van Amsterdam' genoemd. Hij vormt de inspiratiebron voor deze fictieserie.

Nou, er is weer keuze genoeg geloof ik!
irene

Bericht door irene »

De toegewijde tuinier ligt hier ook nog op de stapel.
Ooit door een niet bookcrossende vriendin meegenomen van een meeting. Zij was erg enthousiast over dit boek.
(Overigens schijnt de film ook heel goed te zijn).
Bij deze mijn stem dus. Over een paar dagen gaan wij met vakantie....vandaar!

groetjes, irene
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik wil niet op eigen nominaties stemmen, ik ga voor het boek van Irene.
Ik houd niet van John le Carre, of Heuvel en de Waal, en de eerste ken ik niet.
irene

Bericht door irene »

ik ga voor het boek van Irene.
getver....zal dettie niet leuk vinden.

Eens kijken of de originele franse versie in een goedkope pocketuitgave te krijgen is, kan ik vanaf vrijdag lekker griezelen in of voor onze tent! :vakantie:

groetjes, irene
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik deed geen oog meer dicht dan.. :confused2:

Dettie
Joanazinha

Ik vind het ook prima om voor het boek dat Irene heeft genomineerd te kiezen. Van de door Marjo en Irene genomineerde boeken spreekt mij deze het meeste aan. 'Mijn' nominaties heb ik allemaal op de te lezen stapel liggen, dus die komen vanzelf aan de beurt.
Nou, volgens mij is er nog nooit zo vlot een spannend samenleesboek gekozen (of wachten we nog op andere meestemmers??) :lol: .

Ik zal eens kijken of ik Irene's boek kan opsporen bij de bieb!
Plaats reactie