Martha Heesen - Toen Faas niet thuiskwam (13+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Martha Heesen - Toen Faas niet thuiskwam (13+)

Bericht door Dettie »

Toen Faas niet thuiskwam
Martha Heesen

Volgens de achterflap.
Op een avond sloop Faas het huis uit en kwam niet meer terug. Het was een verschrikkelijke nacht voor mijn vader en mij, en de dag erna werd de langste dag van mijn leven.
Mijn mening.
Het verhaal begint wanneer Faas zich opgesloten heeft op zijn kamer de ochtend dat hij teruggevonden werd. Beetje bij beetje worden de gebeurtenissen van de afgelopen nacht en de dag verteld maar er zijn ook flashbacks naar gebeurtenissen van vroeger.
Het verhaal vertelt hoe het gezin na de dood van de moeder verweesd achterblijft. Petrus, de oudste zoon probeert de boel een beetje op gang te houden. Faas, altijd al een dromer en zwerver geweest en altijd al beter begrepen geworden door zijn moeder, zondert zich nog meer af. De vader, niet goed wetend hoe hij nu verder moet, kan geen contact met Faas maken. En dan komt Faas op een avond niet thuis….

Het boek gaat vooral over (onuitgesproken) gevoelens. Op de een of andere manier begrijp je hoe alle drie de personen zich voelen. Het is zo nuchter en realistisch geschreven. Geen onnodige tierlantijntjes om het mooier te maken. Gewoon, het leven zoals het is: “Het broze evenwicht in relaties”.
Vanaf 13 jaar

Paperback | 84 Pagina's | Querido Kinderboek | 2004 ISBN: 9045100304
© Inge

Lees het interview met de schrijfster over dit boek, klik http://www.veterpro.net/trap/boek/dm06/bb_lu226.htm
Laatst gewijzigd door Dettie op 14 jun 2006, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dit lijkt me een prachtig boek Inge!

Bernadet
Marjo

Bericht door Marjo »

Vast wel, maar "You are not authorized to view this page"!!!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik heb je verslag hier gezet Inge, het is te kort voor het archief, krijg ik een hele grote groene balk bovenaan.

Bernadet
Plaats reactie