Dennis Lehane - Mystic River samenleesboek sept/okt 2013

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Dennis Lehane - Mystic River samenleesboek sept/okt 2013

Bericht door Dettie »

Mystic River
Dennis Lehane

De vrienden Sean, Jimmy en Dave groeien op in een volksbuurt van Boston. Hun vriendschap komt abrupt ten einde wanneer een van hen wordt ontvoerd door twee mannen die zich voordoen als politieagent. Dit incident verandert het leven van de drie jongens voorgoed.
Vijfentwintig jaar later brengt het lot hen weer bij elkaar. Sean is inmiddels rechercheur, Jimmy een ex-gevangene en Dave een psychisch beschadigde armoedzaaier. Als Jimmy's dochter vermoord wordt gevonden, krijgt Sean de taak het onderzoek te leiden. Terwijl Sean de zaak volgens de regels van de wet probeert op te lossen, wordt hij keihard geconfronteerd met de wereld van geweld en criminaliteit die hij achter zich had gelaten.
Mystic River is een bloedstollende psychologische thriller, maar tegelijkertijd ook een epische roman over liefde, trouw en familie.

ISBN 9789044327779 Paperback 384 pagina's House of Books juni 2010

Alvast een item geopend, veel leesplezier!
Annemarie

Re: Dennis Lehane - Mystic River samenleesboek sept/okt 2013

Bericht door Annemarie »

Ik ben er zelf ook verbaasd over maar het is me gelukt om het boek al te lezen. Zelf ben ik er niet heel erg stuk van maar wie weet gaan de meningen erg verschillen. Mijn recensie is in de maak.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Annemarie toch! Wat snel :D

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja he, ik schrok ervan :)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

irene

Bericht door irene »

Ik heb dit boek al jaren geleden gelezen en was er niet echt kapot van. Sterker nog: het was een van mijn eigen boeken die ik geregistreerd heb voor Bookcrossing.
Marjo

Bericht door Marjo »

Volgens mij heb ik dit boek al ooit gelezen, sommige dingen kwamen me bekend voor.
Maar het was geen straf, het boeide opnieuw.
Zo zie je maar, Annemarie: jij bent meer voor actie; ik vond de uitgebreide, maar steeds toepasselijke uitweidingen juist boeiend.

http://www.thrillers-leestafel.info/dennis-lehane
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Jij bent er meer weg van dan ik inderdaad. Wat vind je sterk aan de psychologische karakterschetsen? Ik vond ze juist te stereotiep.
Marjo

Bericht door Marjo »

Natuurlijk zijn ze dat, dat kan niet anders., Hij schetst een armoedige wijk in een drukke stad, waar iedereen aan zijn lot overgelaten wordt. Zo ervaar ik dat. Ik ken zulke steden niet en moet aannemen dat het is zoals hij het stelt.
Wat ik goed vind is dat hij helemaal in de hoofden van de personages kruipt en zo aannemelijk maakt waarom ze doen wat ze doen. Ik heb vaak dat ik personages een schop onder hun achterste wil geven of vraagtekens heb bij hun gedrag, en dat heb ik hier dus niet.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Grappig want ik heb dat haast tegenovergesteld ervaren. Ik vond juist dat hij niet goed in de hoofden van de personages kroop en zich liet leiden door vooroordelen. Vooral Dave vond ik niet goed neergezet.
Marjo

Bericht door Marjo »

Juist wel, maar dat wordt een welles-nietes ding. Ik heb het gevoel dat ik die drie jongens nu 'ken'.
Plaats reactie