Tom Clancy - In het vizier
Tom Clancy - In het vizier
De kogels en lichaamsdelen vliegen de lezer om de oren. Niet voor doetjes wél voor liefhebbers van echte actiethrillers.
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/tom-clancy
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/tom-clancy
-
Re: Tom Clancy - In het vizier
Ah leuk; een nieuw boek in de Jack Ryan-serie! Ruwe bolster, blanke pit etc.; maar erg leuk om te lezen. Op mijn lijstje voor de bieb!
Deze is vooral met Jack Ryan junior. Jack Ryan senior komt ook genoeg aan bod maar is vooral bezig met de verkiezingscampagne.
-
Ik heb het boek een tijdje geleden gekocht met een actie bij Bruna en de afgelopen week gelezen. Ik heb zojuist je recensie (nog eens) gelezen Annemarie en kan hem alleen maar beamen.
Goed boek, tjokvol spanning en zoals we van Clancy gewend zijn, wordt er aan een aantal projecten tegelijk gewerkt door de mensen van Campus maar blijkt alles op den duur in elkaar over te lopen. Af en toe duizelde het me wel eens vanwege alle afkortingen en vele bijzinnen om wapens en organisaties uit te leggen maar bovenal is 'In het vizier' een boek dat bol staat van intriges, geheimen, verraad en kameraadschap. Voeg daarbij een situatie die qua politiek behoorlijk actueel is en ook de mensen die de 'oudere' boeken van Clancy niet kennen kunnen naadloos aansluiten.
Heimelijk ben ik eigenlijk een beetje verliefd op Jack Ryan sr. (zeker na de mooie vertolkingen door mijn favoriete acteur Harrison Ford
), dus vind ik het jammer dat hij een redelijk ondergeschikte rol in dit boek speelt. Maar gezien de cliffhanger aan het eind vermoed ik dat in het vervolg alle bekende personages weer volop aan de bak kunnen!
Dit nieuwe boek verschijn op 5 maart a.s. onder de titel: Dubbele dreiging (volgens bol.com)
(Ik ben trouwens niet de enige liefhebber van Jack Ryan; er is zelfs een wikipedia-pagina over hem
).
Goed boek, tjokvol spanning en zoals we van Clancy gewend zijn, wordt er aan een aantal projecten tegelijk gewerkt door de mensen van Campus maar blijkt alles op den duur in elkaar over te lopen. Af en toe duizelde het me wel eens vanwege alle afkortingen en vele bijzinnen om wapens en organisaties uit te leggen maar bovenal is 'In het vizier' een boek dat bol staat van intriges, geheimen, verraad en kameraadschap. Voeg daarbij een situatie die qua politiek behoorlijk actueel is en ook de mensen die de 'oudere' boeken van Clancy niet kennen kunnen naadloos aansluiten.
Heimelijk ben ik eigenlijk een beetje verliefd op Jack Ryan sr. (zeker na de mooie vertolkingen door mijn favoriete acteur Harrison Ford

Dit nieuwe boek verschijn op 5 maart a.s. onder de titel: Dubbele dreiging (volgens bol.com)
(Ik ben trouwens niet de enige liefhebber van Jack Ryan; er is zelfs een wikipedia-pagina over hem

Wat leuk Joanazinha dat jij dit ook een goed boek vindt. Ik heb de beschrijving van Dubbele dreiging gelezen en ik denk dat jij helemaal blij zult zijn met het nieuwste boek!
-
Ik kwam gisteren Dubbele dreiging voor 3 euro (!) tegen in de kringloopwinkel. Gloednieuw, ongelezen danwel hooguit 1x gelezen; het boek is ook pas anderhalve maand uit.
Ik ben hem nu aan het lezen en het gaat naadloos verder waar In het vizier was geëindigd.
Ik ben hem nu aan het lezen en het gaat naadloos verder waar In het vizier was geëindigd.
Bofkont!Joanazinha schreef:Ik kwam gisteren Dubbele dreiging voor 3 euro (!) tegen in de kringloopwinkel. Gloednieuw, ongelezen danwel hooguit 1x gelezen; het boek is ook pas anderhalve maand uit.
-

Ik heb echt wel drie keer gekeken of het boek wel in orde was en of de prijs wel klopte. Het boek is verder prima; komt wat langzaam op gang omdat er veel personen geïntroduceerd worden, maar daarna loopt het ook als een tierelier.
Zijn het veel nieuwe personages dan? Ik ben heel benieuwd naar je eindconclusie.Joanazinha schreef:![]()
Ik heb echt wel drie keer gekeken of het boek wel in orde was en of de prijs wel klopte. Het boek is verder prima; komt wat langzaam op gang omdat er veel personen geïntroduceerd worden, maar daarna loopt het ook als een tierelier.
-
Ja, de hele Chinese context met personages wordt verteld.
Boek is bijna uit; bevalt goed tot nu toe maar toch ook wel: meer van hetzelfde als in vorige boeken. Wat mij betreft hoeft er niet per sé een nieuw vervolg te komen, tenzij er een hele nieuwe invalshoek gevonden wordt.
Boek is bijna uit; bevalt goed tot nu toe maar toch ook wel: meer van hetzelfde als in vorige boeken. Wat mij betreft hoeft er niet per sé een nieuw vervolg te komen, tenzij er een hele nieuwe invalshoek gevonden wordt.
Jammer dat ik toch een lichte teleurstelling bespeur. Ik begrijp dat wel. Soms wordt er te lang voortgeborduurd op een succesvolle formule. Bedoel je dat?
-
Ja, dat klopt wel een beetje. Ik heb het boek gisteravond uitgelezen en ben nu wel weer een beetje klaar met Tom Clancy.
Begrijp me niet verkeerd: het boek leest heel vlot weg en het is ook wel spannend, maar het kunstje is hetzelfde en dat ken ik nu wel.
Begrijp me niet verkeerd: het boek leest heel vlot weg en het is ook wel spannend, maar het kunstje is hetzelfde en dat ken ik nu wel.
Jammer hoor maar heel begrijpelijk. Ik had dat op een gegeven moment met de boeken van John Grisham. Ik vond ze heerlijk maar ineens begon de interesse de verflauwen. Zijn recentere boeken vind ik gelukkig wel weer heel aardig.