In 1926 verdween Agatha Christie elf dagen van de aardbodem. Niemand weet waar ze toen geweest is en wat ze in die dagen gedaan heeft. Geheugenverlies was haar enige en blijvende verklaring.
Vier verhalen van vier schrijvers waarin zij, uitgaande van deze waargebeurde gegevens, vertellen wat er met Agatha gebeurde in die elf dagen.
Lees het verslag http://www.leestafel.info/diverse-auteurs
Dettie
(jaja is het geen giller
Dettie aan de thriller)
1926 De verdwijning van Agatha Christie
Re: 1926 De verdwijning van Agatha Christie
Interessant! Maar fictie dus..
Een 'beetje spannend' is geen thriller hoor, maar het is de eerste stap!
Een 'beetje spannend' is geen thriller hoor, maar het is de eerste stap!
het eerste verhaal is wel een thrillerverhaal. De andere drie zijn een béétje Roald Dahl achtig. Ook leuk!
Dettie
Dettie
O jee. Geen problemen gehad?
haha nee, jullie doen altijd of ik helemaal nergens tegen kan maar zo erg is het ook weer niet. Ik vind gruwelijke beschrijvingen altijd akelig. Als uitgebreid en in detail verteld wordt hoe erg iemand toegetakeld is. Maar Agatha Christie was wat dat betreft altijd karig en de verhalen gaan over Agatha Christie... Het eerste verhaal is meer in de schrijfstijl van Christie, meer een speurverhaal dan gruwelijk hoewel er toch enkele mensen vermoord zijn.
Dettie
Dettie
Die verdwijning van Agatha Christie blijft toch een bron van inspiratie. Er is ook een aflevering van Doctor Who over, die is wel heel fantasievol. Ik moet ineens ook denken aan Amelia Earhart. Helaas is zij nooit meer teruggevonden maar ook over haar verdwijning zijn veel verhalen geschreven.