Welk spannend boek gaan we lezen in oktober/november?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Joanazinha

Welk spannend boek gaan we lezen in oktober/november?

Bericht door Joanazinha »

Ik zal morgen eens in mijn stapels duiken; er ligt vast wat lezenswaardigs tussen :) . Nog meer nominaties?
Marjo

Re: Welk spannend boek gaan we lezen in oktober/november?

Bericht door Marjo »

Ik wil best lui zijn en eens afwachten waar jij mee komt..
Joanazinha

Mijn nominaties:

1. De dood en de duivel - Frank Schätzing
Gebaseerd op historische feiten: de mysterieuze dood van de bouwmeester van de Dom van Keulen Keulen, anno 1260. Dankzij de beenderen van de heilige drie koningen die er begraven liggen, is Keulen uitgegroeid tot een van de grootste bedevaartsoorden van het christendom. Een pelgrimsoord waar nog volop gebouwd wordt aan wat een van de beroemdste kathedralen ter wereld zal worden: de Dom. De vrome bedrijvigheid trekt niet alleen gelovigen, maar ook landlopers, misdadigers en moordenaars. Onder hen de beminnelijke vagebond Jacob. Vanaf het moment dat Jacob getuige is van de moord op de bouwmeester van de Dom, moet hij echter vrezen voor zijn leven. En hij niet alleen, want iedereen met wie hij spreekt, sterft een onnatuurlijke dood…

Paperback, 430 blz.

2. Neem mijn ziel - Yrsa Sigurdardottir
Op het schiereiland Snaefellsness wordt dicht bij een wellnesscentrum, waar in het verleden onverklaarbare dingen zijn gebeurd, een vrouw dood op het strand aangetroffen. Ze is verkracht en er steken naalden in haar voetzolen. Is er een verband met het huiveringwekkende kindergehuil dat soms midden in de nacht opklinkt? Advocaat Thóra Gudmundsdóttir wordt erbij geroepen door de eigenaar van het wellnesscentrum tevens hoofdverdachte in deze moordzaak om hem te verdedigen. Thóras naspeuringen brengen enkele zeer verontrustende gebeurtenissen aan het licht die zich tientallen jaren eerder hebben afgespeeld. Is Thóra op een afschuwelijk familiegeheim gestuit?

Paperback, 416 blz.

3. Motel van de angst - Dean Koontz
Een groep mensen deelt onbewust een angstwekkend geheim. Geen van hen weet wat dat geheim is. Het enige dat ze weten is dat het hun leven beïnvloedt. En voor ieder slachtoffer is de marteling anders... Voor schrijver Dominick Corvaisis betekent het voortdurend terugkomende angstaanjagende slaapwandelingen. Voor dokter Ginger Weiss betekent het dat zwarte handschoenen haar de stuipen op het lijf jagen. Voor pater Brendan Cronin betekent het dat hij zijn geloof verliest wanneer hij tijdens de mis de kelk wegwerpt. Voor de zevenjarige Marcie Monatella betekent het hypnotische droomtoestanden waarbij ze tekeningen maakt van een helderrode maan. Voor moteleigenaar Ernie Block betekent het dat het invallen van de schemering gepaard gaat met verlammende aanvallen van angst. Wanneer zich een patroon van aanknopingspunten openbaart, keren deze mensen terug naar het motel van de angst...

Paperback, 560 blz.

Ik realiseer me dat het allemaal wel omvangrijke boeken zijn :D . Ik zal vanavond nog eens in mijn boekenvoorraad duiken om te zien of er minder omvangrijke boeken tussen zitten. Of jullie moeten geen bezwaar hebben tegen 'dikke' boeken?
Deze staan allemaal op mijn nog te lezen lijst en ik heb ze allemaal in huis. Dus als iemand wil, kan ik het boek doorsturen.
Marjo

Bericht door Marjo »

Nou, dat viel me ook op..wat een dikke pillen!
De eerste leek me overigens wel wat..
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Veel thrillers zijn toch dikke pillen? Ik zie eigenlijk zelden een dunne of vergis ik me nou zo?

dettie
confused :D
Marjo

Bericht door Marjo »

Paperback, en dan ruim vierhonderd pagina's!! Dat vind ik behoorlijk..
Joanazinha

Ik heb even in mijn boekenkast gekeken en kom tot de conclusie dat de meeste boeken die ik heb in ieder geval 300+ bladzijden zijn ;) . Schätzing is trouwens nog bescheiden met zijn ruim 400 pagina's. Zijn andere boeken hebben bijna en ruim 1000 bladzijden.....
Mocht boven de 400 echt te veel zijn, dan heb ik nog de volgende boeken in de aanbieding:

4. Stilleven - Louise Penny
Terwijl de ochtendmist langzaam optrekt, komen alle huizen in Three Pines tot leven… op één na. De ontdekking van een dode in het bos, in het weekend van Thanksgiving, brengt hoofdinspecteur Armand Gamache van de Sûreté du Quebec naar het afgelegen dorp, waar iedereen elkaar kent en waar niemand zijn deur op slot doet. Het dode lichaam is van Jane Neal, de aardige, ietwat excentrieke oud-onderwijzeres. Het lijkt onaannemelijk dat iemand haar heeft willen doden, en al helemaal niet één van de inwoners van Three Pines, een zo rustig dorp dat het niet eens een dorpsagent heeft. En toch weet Gamache dat het kwaad zich ergens achter de keurige tuinhekjes verbergt. Als hij maar goed genoeg observeert zal Three Pines uiteindelijk zijn donkere geheim prijsgeven.

Pocket, 311 bladzijden

5. Kinderspel - Donna LeonCommissaris Guido Brunetti wordt naar het ziekenhuis geroepen, waar een kinderarts is opgenomen met een ingeslagen schedel. De man is ’s nachts in zijn appartement aangevallen door drie mannen – een politiechef en twee privé-detectives – die vervolgens zijn baby hebben ontvoerd. Wat heeft de politie tot zo’n gewelddadige actie gedreven? Brunetti wordt tijdens het onderzoek geconfronteerd met meer vragen dan antwoorden, maar al snel ontdekt hij een wereld waarin baby’s vrijelijk te koop zijn op de zwarte markt. Zijn assistent Vianello stuit ondertussen op een grootscheepse zwendel tussen farmaceuten en artsen die misbruik maken van de onvruchtbaarheid en wanhoop van jonge stellen. Een van de betrokkenen blijkt te worden gedreven door meer dan alleen geldhonger, en de lust naar macht en morele superioriteit leidt tot vernietigende keuzes. Donna Leons nieuwe literaire thriller is net zo subtiel en verslavend als haar eerdere boeken en speelt zich natuurlijk weer af in het beeldschone maar duistere Venetië.

Paperback, 303 bladzijden

6. Speeddate - Tupla Mourits
Neem Sissela Kappetein, veertig, leuk leven, goede baan bij de Nederlandse ambassade in Riga, maar nog steeds single. In de cityhopper van Amsterdam naar huis vertelt ze na de zoveelste mislukte one night stand een leugentje tegen een sexy man. Deze keer lijkt het van beide kanten te klikken: Michael Ribnikovs overlaadt haar met attenties. De romantiek dreigt echter overschaduwd te raken als het appartement van Sissela door brandstichting bijna uitbrandt waarbij bovendien een dodelijk slachtoffer valt. En aangezien een ongeluk zelden alleen komt, loopt het eerste eetafspraakje met Michael uit op een regelrechte nachtmerrie. Sissela's leugentje komt haar duur te staan. Steeds dieper raakt ze verstrikt in een web van bedrog. Uit alle macht zoekt ze naar een uitweg, maar er is geen houden aan. Ze zal onder ogen moeten zien dat er maar een ding op zit...

Paperback, 229 bladzijden

Ik hoor wel waar de voorkeur naar uitgaat!
Marjo

Bericht door Marjo »

Eigenlijk verandert mijn keuze niet...
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik zou Neem mijn ziel van Yrsa Sigurdardottir wel willen lezen.
Joanazinha

Ik heb een lichte voorkeur voor De dood en de duivel van Schätzing. Zullen we die dan maar doen?
Eventueel kunnen we dan het boek van Yrsa Sigurdardottir voor december/januari nemen? Dan zijn we daarvoor in ieder geval al klaar met kiezen :mrgreen: .
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Goed idee Joanazinha.
Marjo

Bericht door Marjo »

Hier zijn de ware thrillerlezers bezig...we gaan voor de dikke pillen!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ha laat ik nu denken dat je dat juist niet wilde! Ik noteer dus
1. De dood en de duivel - Frank Schätzing
als samenleesboek.

Dettie
Joanazinha

:D :D :D
Ik ben eerlijk gezegd praktisch niet anders meer gewend. Wanneer ik een boek van (net iets) minder dan 300 bladzijden heb, vind ik het al een dunnetje...... Aan de andere kant ligt het ook vaak aan de opmaak en lettertype: de meeste paperbacks van tegenwoordig zijn zeg maar ruim van opzet...
Marjo

Bericht door Marjo »

Nou, eigenlijk wil ik het ook niet. Maar beter een dikkerd die me bevalt dan een dunne waar ik niets aan vind!
Plaats reactie