David Hewson - De killing

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

David Hewson - De killing

Bericht door Annemarie »

De Deense televisieserie Forbrydelsen (The Killing) heb ik verslonden. Het eerste seizoen telt maar liefst twintig afleveringen van een uur en het speelt zich af in Kopenhagen en omgeving. Zelden heb ik zo’n spannende en goed gemaakte serie gezien. Ademloos heb ik gekeken. Alles draait om één ding: Wie heeft Nanna Birk Larsen vermoord? Auteur David Hewson heeft, in samenwerking met scenarioschrijver Søren Sveistrup, een boek geschreven dat is gebaseerd op het script van het eerste seizoen. Een heerlijk dikke pil van bijna zevenhonderd bladzijden.

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/david-hewson
Marjo

Re: David Hewson - De killing

Bericht door Marjo »

Ha! Daarom was je zo stil de laatste dagen!! (!)
Hewson is een goede schrijver, dus het zal wel goed zitten. Maar die serie ken ik dus niet.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Je kunt het boek en de serie momenteel winnen op Crimezone. Ja, ik was wel even zoet met dit boek ;).
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Juist omdat ik de DVD-serie zo geweldig goed vond, weet ik niet of ik het boek wel WIL lezen. Heb er al een paar keer mee in mijn handen gestaan, maar twijfel vreselijk. Heb je niet continu de gefilmde beelden voor ogen en 'weet' je eigenlijk al niet alles (behalve dan het verandere einde)?
Daarentegen weet ik ook dat David Hewson kan schrijven. Ik twijfel nog even verder..... ;)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb The Killing ongeveer een jaar geleden gezien en het verhaal had me meteen weer te pakken. Er gebeurt zo ontzettend veel in die twintig uur serie dat ik echt niet meer alles wist. Alleen de dader, dat wist ik nog wel. In het boek gaat alles hetzelfde tot en met die dader en dan komt er ineens nog een hoofdstuk met een nieuwe ontknoping. De nieuwe ontknoping houdt me echt bezig. Ik merk bij elke vraag die hierover in mij opkomt dat het antwoord netjes in het verhaal is verwerkt. Echt heel knap gedaan.
Ik zag wel filmbeelden voor me maar dat heb ik niet als een nadeel ervaren. Het boek is in samenwerking met de scriptschrijver van de serie geschreven en de stijl van de serie is gehandhaafd. Dit boek had ik niet willen missen.
Seizoen twee vond ik ook mooi en in september wordt seizoen drie in Denemarken uitgezonden. Hopelijk komt het ook snel naar Nederland!
WilV

Bericht door WilV »

Och deze serie zeg...ik heb de afgelopen zes weken ademloos gevolgd en iedereen die het gemist had getipt..wat lekker spannend. En verslavend ook vooral.Had het ook graag als boek willen lezen denk ik, maar of dat ook nog werkt als je al weet wie het gedaan heeft?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Het boek heeft een andere dader! Dus is het toch spannend. En zelfs toen ik dacht al te weten wie het was vond ik het spannend. Ik lette meer op de details.
WilV

Bericht door WilV »

Echt waar? Ik las wel dat jij schreef dat er een andere ontknoping was, maar gek genoeg dacht ik daarbij niet aan een andere dader.
Dan ga ik het toch maar eens in gedachten houden.
Lijkt me een heerlijk vakantieboek voor volgend jaar.

Ja dat vond ik in de serie ook zo knap, dat met terugwerkende kracht alle details wat betreft de dader klopte.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Wanneer je weet wie de dader is omdat je de serie kent, merk je nog meer details op in het verhaal. Maar...dan komt er helemaal aan het eind dus een nieuwe dader. En het knappe is, ook dat is enorm goed onderbouwd. Ik heb een paar dagen geprobeerd gaten te vinden in de nieuwe ontknoping maar die zijn er niet.
Plaats reactie