Benny Boudewijns: De antarctica theorie
Benny Boudewijns: De antarctica theorie
Ik mag dat wel, dit soort verhalen. Geheimen, raadsels en fantastische theorieën, het zit er allemaal in.
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/benny-baudewyns/
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/benny-baudewyns/
Re: Benny Boudewijns: De antarcticatheorie
Twijfel, twijfel. Is het niet te veel informatie die in het boek is verwerkt? Is het verhaal nog wel goed te volgen?
Is het niet een mix van de Da Vinci Code en wijsheden die eigenlijk al heel lang bekend zijn, zoals die piramiden in Mexico en Egypte (waarschijnlijk zaten vroeger Noord en Zuid-Amerika vast aan Europa vandaar...)Een boek dat de geschiedenis van het katholieke geloof op zijn grondvesten zou doen schudden.
Wat dan volgt is een zeer fantastische zoektocht: we duiken de geschiedenis in en komen bij de Egyptenaren en later Katharen en de Tempeliers; we lezen over oude kaarten (Piri Reis) en wonderlijke zaken zoals de bouw van de piramiden, waar geheimzinnige kanten aan zitten: hoe komt het dat de piramiden in Mexico zoveel lijken op die van Egypte? Is er een oude hoogstaande beschaving geweest die gehuisvest was op Antarctica? En wat staat er allemaal in dat beruchte Boek, dat steeds opnieuw verstopt en ook weer gevonden werd?
Het lijkt me zo voortborduren op het succes van Dan Brown, of vind jij van niet Marjo?
Dettie
Daar moest ik ook aan denken. En aan dat boek "De tweede Messias" dat ik laatst heb besproken.
Natuurlijk hoort ook dit boek bij dat genre. Maar de invalshoek is apart, en staat mij wel aan.
De Antarctica theorie, die ten grondslag ligt aan dit boek, daar heb ik nog nooit iets over gelezen.
Maar ja, jullie hebben gelijk dat er veel dezelfde theorietjes aan bod komen(via de Tempeliers en de katharen en de piramiden) al stoorde mij dat niet. Het zijn nu eenmaal de geijkte ' raadselachtige' dingen uit het verleden.
Als je nu iedere week een boek als dit zou lezen, dan wordt het anders. Maar eens in de zoveel tijd? Het las lekker weg.
De Antarctica theorie, die ten grondslag ligt aan dit boek, daar heb ik nog nooit iets over gelezen.
Maar ja, jullie hebben gelijk dat er veel dezelfde theorietjes aan bod komen(via de Tempeliers en de katharen en de piramiden) al stoorde mij dat niet. Het zijn nu eenmaal de geijkte ' raadselachtige' dingen uit het verleden.
Als je nu iedere week een boek als dit zou lezen, dan wordt het anders. Maar eens in de zoveel tijd? Het las lekker weg.
Dat heb ik ook hoor Marjo. Op zijn tijd een boek als dit is absoluut geen straf!Marjo schreef:Als je nu iedere week een boek als dit zou lezen, dan wordt het anders. Maar eens in de zoveel tijd? Het las lekker weg.
Ik reageer even op z'n Marjo's...
Blèh, ik vind het helemaal niets
Dettie
die even plaagt
Blèh, ik vind het helemaal niets

Dettie
die even plaagt
Tja, je weet niet wat je mist!
Haha Ik ben bang dat ik dat juist wél weet! En denkelijk niet zoveel mis!
(ik dan hè, een ander smult waarschijnlijk van het verhaal)
Dettie
(ik dan hè, een ander smult waarschijnlijk van het verhaal)
Dettie