Welk spannend boek gaan we lezen augustus/september?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Joanazinha

Welk spannend boek gaan we lezen augustus/september?

Bericht door Joanazinha »

Ik zal vandaag eens in mijn boekenkast duiken; er ligt genoeg....... :mrgreen:
Ik heb trouwens, ondanks dat ik veel gelezen heb de afgelopen maand, het samenleesboek van juni/juli nog niet eens bekeken; terwijl het mijn eigen keuze was :oops: . Dat wordt dus een dubbele dosis voor mij.
Joanazinha

Re: Welk spannend boek gaan we lezen augustus/september?

Ik ben aan het snuffelen gegaan in mijn stapel nog te lezen boeken en kom daarin mijn volgende nominaties tegen:

1. De macht van meneer Miller - Charles den Tex
Michael Bellicher werkt voor een van de grootste adviesbureaus ter wereld. Alles waar hij van droomt, lijkt binnen handbereik. Tot zijn jongere broer na vijf jaar in Amerika onverwachts terugkeert. Michael herkent hem niet meer en na een emotionele confrontatie stort hij in. Hij doet alles fout, verwaarloost zijn werk en schoffeert zijn klanten. Tot hij dreigt te worden ontslagen.
Om te voorkomen dat hij de volgende dag het kantoor niet eens meer in kan, sluit hij zich op in de kantine. Het is de stomste beslissing van zijn leven. Die nacht is hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Hij is getuige van een moord waarvan hijzelf de schuld krijgt. Zijn wereld verschuift. Michael vlucht, maar met elke volgende stap blijkt dat hij nergens heen kan.
Terwijl er op hem wordt gejaagd, probeert hij zijn onschuld te bewijzen, maar overal stuit hij op meneer Miller, een ongrijpbare man, die alles over hem lijkt te weten. Bíjna alles.

(349 pagina's)

2. Vermist - Chevy Stevens
Een zinderend kat-en-muisspel tussen een psychopaat en zijn slachtoffer.Op de dag dat ze wordt ontvoerd, heeft makelaar Annie O'Sullivan drie goede voornemens: een huis verkopen, de ruzie met haar moeder oplossen en op tijd komen voor het etentje met haar vriend. De open dag van het huis is geen groot succes, maar op het moment dat Annie het huis wil afsluiten verschijnt er onverwachts een laatste bezoeker. Misschien heeft ze toch nog geluk vandaag Een jaar later weet ze te ontsnappen uit de blokhut waar ze al die tijd werd vastgehouden en misbruikt. Terwijl Annie probeert weer grip te krijgen op haar leven, slaat de ontvoerder opnieuw toe. Het gevaar blijkt dichterbij dan ze denkt.

(368 pagina's)

3. Als rood zwart is - Qiu Xiaolong
Hoofdinspecteur Chen heeft vakantie genomen. Hij wil werken aan een ambitieus project, de vertaling van een zakenplan voor de bouw van een enorm winkelcentrum in Shanghai. Hij is nog niet begonnen of het wordt bekend dat er een moord is gepleegd op de dissidente Yin Lige. Als Rode Gardiste had Yin vijanden genoeg. Maar is de moord politiek van aard of was de dader op zoek naar geld? Was de moordenaar een vreemde indringer of een van de buren? Rechercheur Yu, teleurgesteld omdat hij te horen heeft gekregen dat de langverwachte verhuizing naar een eigen appartement voor zijn gezin niet doorgaat, neemt de zaak van Chen over. Maar beseft Chen eigenlijk wel waar hij mee bezig is?

(239 pagina's)

Ik heb ze in volgorde van mijn voorkeur hier neergezet, dus mijn keuze is bekend :) .
Marjo

Bericht door Marjo »

Zomaar een paar titels die ik tegenkwam:

Helene Tursten: Nachtronde
Samenvatting: Rechercheur Irene Huss van de Zweedse politie staat voor een raadsel als een verpleegster 's nachts gewurgd is en haar collega een spook heeft gezien.

Bram Dehouck: Een zomer zonder slaap
Blaashoek is een vredig dorp, waar de seizoenen vloeiend in elkaar overgaan en de mensen in saamhorigheid bij elkaar wonen. Waaien doet het er wel, en daarom worden er grote windmolens geplaatst. De energieopwekkers worden verwelkomd met een groot feest, en aanvankelijk lijken ze ook alleen maar voordelen op te leveren. Tot slager Herman Bracke de slaap niet meer kan vatten door een geluid, een irritante brom die alleen hij hoort en die afkomstig is van de molens. Zijn slapeloosheid verergert en veroorzaakt een serie gebeurtenissen die bijna alle bewoners van Blaashoek kapotmaken. Achter het leven van alledag blijken heftige emoties schuil te gaan.

Wat begint als een rustig opgebouwd verhaal over een groep dorpsbewoners, verandert in handen van wonderstilist Bram Dehouck in een bloedstollende reeks gebeurtenissen.
Joanazinha

Omdat Bram Dehouck nu zo in de belangstelling staat, vind ik het prima om dit boek van hem te lezen. Het is in de bieb alleen helemaal uitgeleend, dus ik moet hem reserveren. Zullen we deze doen dan?
irene

Bericht door irene »

Deze lijkt me ook wel wat!
(Was even in La douce France, vandaar deze late reactie).

groetjes, irene
Marjo

Bericht door Marjo »

Prima! Meteen gereserveerd!
Joanazinha

Ik heb hem ook gereserveerd. Benieuwd wanneer ik aan de beurt ben; alle exemplaren zijn uitgeleend!
Marjo

Bericht door Marjo »

Nou..ik heb hem al! Snelle levering dit keer!
Plaats reactie