Van elders:
Nog één dag gaat over Finn. Hij wordt wakker op de dag van de bekerfinale van zijn voetbalclub. Zijn club bestaat 50 jaar en daarom komt de bondscoach van het Nederlandse team de beker uitreiken aan het winnende team. De bondscoach komt met de helikopter aan en trekt zo de aanvoerder van het winnende team in de helikopter! Deze jongen is de zoon van de minister-president en wordt ontvoerd! Finn ziet alles gebeuren.
Voor wie vertrouwd is met de film "Groundhog Day", moet deze verhaalstructuur bekend voorkomen. Wat er in die film gebeurt, gebeurt ook in het boek. Zodra Finn doorheeft dat dit gebeurt, gaat hij er op rekenen en maakt hij plannen om de loop van de dag te veranderen. En hij heeft genoeg dat hij veranderen wil: op die dag wordt het gemeentehuis in brand gestoken, de hond van zijn beste vriend wordt aangereden, Tobias wordt ontvoerd en ze verliezen de finale!
Het idee is niet nieuw. Voor kinderen wel denk ik. En iedere keer opnieuw die voetbalwedstrijd. Het zal veel kinderen wel aanspreken, denk ik.
Genomineerd voor de Hotze de Roosprijs 2022
Tim van den Berg - Nog één dag 10+
Re: Tim van den Berg - Nog één dag 10+
Nou ik heb het ook gelezen en ik vind het een apart en leuk boek.
Heel knap om steeds als uitgangspunt dezelfde situatie te hebben en dan toch elke keer de afloop anders te laten zijn.
Het was natuurlijk ook een les voor Finn om zich niet zo te laten beheersen door zijn drift en te leren zichzelf wat meer in de hand te houden.
Ondanks dat het uitgangspunt steeds hetzelfde was, werd er toch heel knap een soort spanning opgebouwd.
Dettie
Heel knap om steeds als uitgangspunt dezelfde situatie te hebben en dan toch elke keer de afloop anders te laten zijn.
Het was natuurlijk ook een les voor Finn om zich niet zo te laten beheersen door zijn drift en te leren zichzelf wat meer in de hand te houden.
Ondanks dat het uitgangspunt steeds hetzelfde was, werd er toch heel knap een soort spanning opgebouwd.
Dettie
Re: Tim van den Berg - Nog één dag 10+
Ik denk dat ik zelf moeite zou hebben om te kiezen tussen deze en Elin...